Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 056   projektov
0 nových

Programovanie B - prednášky od RNDr. Ľubomír Turňa, CSc.

«»
Prípona
.rar
Typ
prednášky
Stiahnuté
5 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14431
Posledná úprava
23.08.2023
Zobrazené
1 438 x
Autor:
lusilla
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Statické prvky v C++, konštanty a triedy, funkcie typu friend

- pri deklarácii premenných môžeme okrem typu zadať tiež jej pamäťovú triedu spolu s miestom deklarácie určuje viditeľnosť a doku. života premennej
- zapisujeme pred špecifikáciu typu (špecifikátor)
- v C++ tieto špecifikátory pamätových tried: auto, extern, register, mutable, static
v C: nebola pam. Trieda so špecifikátorom mutable
z formálnych dôvodov sa k špecifikátorom pamäťových tried tiež počítala typedef

- automatické premenné, pamäťová trieda auto
- sú to: premenné lokálne v bloku
formálne parametre funkcii
- vznikajú automaticky pri vstupe do bloku
- zanikajú po opustení bloku programom (počas behu)
- Ale! Nepoužíva sa, lebo:
· Lok. Prem. + form. Parametre → implicitne auto
· Glob. Prem. + zložky tried ;z nemôžu mať
- ak je v prípade lok. Automat premennej deklarácia s inicializáciou → inicializácia pri každom vstupe do bloku (kt. túto deklaráciu obsahuje) → pri každom prevedení dekl.

- registrované premenné, pamäťové triede register
-sú to automatické premenne, u kt. Požadujeme ich umiestnenie do existujúceho registra procesora kvôli ich častému použivaniu → register
-Ale! Prekladač Nemusí zohľadniť, lebo:
· Prem. Daného typu sa NEzmestí do registra
· V danom okamihu (≡ miesta programu) NEmá k dispozícii voľný register
...

Kľúčové slová:

programovanie

správa pamäti

objektové programovanie

C++

OOP

trieda string

polymorfizmus

abstraktná trieda

Windows

Visual C++



Obsah:
  • 00 Pred úvodom - úvod
    01 Úvod
    02 Funkcie, Správa pamäti, Menné priestory
    03 Úvod do objektov a tried
    04 Statické prvky v C++, konštanty a triedy, funkcie typu friend
    05 Dynamické vytváranie objektov, Pole objektov, Trieda string a vector
    06 Preťažovanie operátorov, preťažovanie operátorov new, delete
    07 Inline funkcie, Preprocesor jazyka C++
    08 Dedičnosti a kompozície tried, dedenie, konštruktory, deštruktory, prístupové kódy
    09 Polymorfizmus, virtuálne metódy, viacnásobné dedičnosti
    10 Abstraktné tiredy, abstraktné bázové triedy, čisté virtuálne funkcie a konštruktory
    11 Śablóny, vytváranie tried pomocou šablón, výnimky

Zdroje:
  • prednášky
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko