Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 113
projektov

Publicistický štýl a jeho žánre

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
2 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
33438
Posledná úprava
30.05.2010
Zobrazené
468 x
Autor:
zadsemuser
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
- subjektívno – objektívny štýl; uplatňuje sa vo sfére žurnalistickej (novinárskej) komunikácie; cieľom je prinášať informácie o aktuálnych udalostiach, poúčať, ovplyvňovať, presviedčať a získavať pre svoj názor čitateľskú verejnosť; publicistický štýl na rozdiel od odborného štýlu prispôsobuje náročnosť obsahu a formy priemernej vzdelanostnej úrovni obyvateľstva; musí zabezpečiť všeobecnú zrozumiteľnosť textov, čo nie je podmienkou v náučnom štýle
využíva:
a.) informačný slohový postup – správa, interview atď.
b.) náučný slohový postup – úvodník, recenzia atď.
c.) úvahový slohový postup – komentár, glosa atď.
d.) rozprávací slohový postup – len fejtón
e.) opisný slohový postup – reportáž

Kľúčové slová:

Publicistický štýl


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko