Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Rovnováha firmy v podmienkach nedokonalej konkurencie

«»
Prípona
.pdf
Typ
prednášky
Stiahnuté
37 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2604
Posledná úprava
24.02.2017
Zobrazené
3 805 x
Autor:
theparadox
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
V podmienkach dokonalej konkurencie sme vychádzali z toho, že cena vystupovala ako ne-závisle premenná (jednotlivý výrobca ju nemohol ovplyvniť), nezaujímal sa o celkový dopyt, ako ho môže ovplyvniť, bol tzv. cenovým príjemcom (angl. price taker). Rozhodoval iba o tom, aké množstvo výrobkov dodá na trh pri danej rovnovážnej cene. (Pochopiteľne, ak viacero výrobcov dodalo viac výrobkov, ponuka prevýšila dopyt a zmenila sa rovnovážna cena, ktorá opäť vystupovala voči jednotlivej firme ako daná.) Rovnováha výrobcu (t.j. dosiahnutie svojho cieľa) z dlhodobého hľadiska vystupovala aj ako rovnováha odvetvia ako celku (nepristupujú ďalšie firmy, ani z odvetvia firmy neodchádzajú).

Kľúčové slová:

Rovnováh firmy

dokonalá konkurencia

momopol

oligopol

mikroekonómia

MIK



Obsah:
  • 1. NEDOKONALÁ KONKURENCIA A JEJ FORMY
    Čo je teda príčinou nedokonalosti konkurencie?
    Formy nedokonalej konkurencie
    Cenová diskriminácia
    Dôsledky monopolu a protimonopolná regulácia
    Príklady monopolu
    Teoretické aspekty protimonopolistického regulovania
    Správanie sa oligopolu
    Záver
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko