Rovnováha firmy v podmienkach nedokonalej konkurencie
Popis:
V podmienkach dokonalej konkurencie sme vychádzali z toho, že cena vystupovala ako ne-závisle premenná (jednotlivý výrobca ju nemohol ovplyvniť), nezaujímal sa o celkový dopyt, ako ho môže ovplyvniť, bol tzv. cenovým príjemcom (angl. price taker). Rozhodoval iba o tom, aké množstvo výrobkov dodá na trh pri danej rovnovážnej cene. (Pochopiteľne, ak viacero výrobcov dodalo viac výrobkov, ponuka prevýšila dopyt a zmenila sa rovnovážna cena, ktorá opäť vystupovala voči jednotlivej firme ako daná.) Rovnováha výrobcu (t.j. dosiahnutie svojho cieľa) z dlhodobého hľadiska vystupovala aj ako rovnováha odvetvia ako celku (nepristupujú ďalšie firmy, ani z odvetvia firmy neodchádzajú).
Kľúčové slová:
Rovnováh firmy
dokonalá konkurencia
momopol
oligopol
mikroekonómia
MIK
Obsah:
- 1. NEDOKONALÁ KONKURENCIA A JEJ FORMY
Čo je teda príčinou nedokonalosti konkurencie?
Formy nedokonalej konkurencie
Cenová diskriminácia
Dôsledky monopolu a protimonopolná regulácia
Príklady monopolu
Teoretické aspekty protimonopolistického regulovania
Správanie sa oligopolu
Záver
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.