Popis:
Pre sociálneho pracovníka sa slovo stáva základným pracovným nástrojom - jeho prostredníctvom pôsobí na človeka, stáva sa dominantným činiteľom v komunikačnom procese. Vzhľadom na to na ňom, ako na profesionálovi, leží zvýšená zodpovednosť za spôsob vedenia rozhovoru, za jeho atmosféru i celkové vyznenie.
Reč, schopnosť dohovoriť sa, sa tvorí jeden z významných atribútov človečenstva.
Podcenenie komunikačnej spôsobilosti, nedostatok komunikácie, jej zlyhávanie môže spôsobiť problémy, konflikty. Na báze neschopnosti nájsť spoločnú reč a spoločné východiská, vznikajú nedorozumenia nielen medzi ľuďmi, ale aj medzi národmi. Slovo tvorí jeden zo základov ľudskej kultúry je v ňom ukrytá najväčšia energia na zemi, energia ľudského ducha. Prostredníctvom neho dochádza k uchovaniu kultúrneho dedičstva, k výmene názorov, postojov, diplomatických posolstiev.
Sociálnu komunikáciu definuje kolektív autorov D. Krech, R. Crutchfield, E. N. Ballachey (1968) ako vzájomnú výmenu významov medzi ľuďmi, uskutočnenú predovšetkým prostriedkami používania konvenčných symbolov.
Kľúčové slová:
sociálna komunikácia
komunikácia
mobbing
štýly riadenia
verbálna komunikácia
neverbálna komunikácia
brzdiace faktory v komunikácii