Špeciálna pedagogika
«»
Prípona
.doc |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
3 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
22680 |
Posledná úprava
21.04.2009 |
Zobrazené
1 601 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Cieľ ŠPg: - harmonický rozvoj osobnosti postihnutého dieťaťa /D/
- dosiahnuť čo možno najvyšší stupeň socializácie
(somatický a psychický vývin D ešte nie je dokončený, preto je potrebné dávať pozor, aby nedošlo k postihnutiu)
SOCIALIZÁCIA /S/
- proces S prebieha najskôr v rodine a potom v škole
- stupeň S závisí od druhu a stupňa postihnutia
Stupne S => INTEGRÁCIA - najvyšší stupeň S
- Na dosiahnutie integrácie existujú 4 kritéria:
o D nesmie mať narušený vzťah k učeniu
o D nesmie mať narušený vzťah k práci
o D nesmie mať narušený vzťah k iným ľuďom
o D nesmie mať narušený vzťah k sebe samému (nepodceňovať sa ani nepreceňovať svoje schopnosti)
- Takúto integráciu môžu dosiahnuť aj ľudia s ľahkým postihnutím (zrak, sluch, ľahké telesné vady)
=> ADAPTÁCIA - nižší stupeň od integrácie
- Môžu ho dosiahnuť aj veľmi ťažko postihnutí ľudia, ale len za pomoci špeciálnej pg.
- Postihnutý jedinec ma určité obmedzenia, limity, ale aj spoločnosť musí vytvárať podmienky pre nich (napr. špec. školstvo)
o špeciálna škola je dominantná v procese S
o zvukový signál na križovatkách
o pre vozičkárov pošty, znížené obrubníky, bezbariérové prístupy
o zákon legislatíva (SR je na tom dobre)
o lieky, výťahy => braillovo písmo
o skryté titulky
o peniaze => taktilné znaky – bodky
=> UTILITA - nižší stupeň ako adaptácia = využiteľnosť
Kľúčové slová:
pedagogika
mentálna retardácia
surdopédia
školská integrácia
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.