Strategický manažment, manažment zmien
Prípona
.doc |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
12 x |
Veľkosť
0,3 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
6874 |
Posledná úprava
06.11.2020 |
Zobrazené
1 609 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Strategický manažment vníma podnik ako celok a rieši, ako sa udržať v odvetví, ako upevňovať pozície na trhu. Strategický manažment vznikol vo vojenstve (pojem stratégia), politike. 1965 - Igor Ansef - Podniková stratéga - prvé spojenie s podnikaním 70. - 80. roky - nárast publikácií
Príčiny vzniku:
- v severoamerických veľkých podnikoch
- sčasti pred 2. svetovou vojnou, ale hlavne v 50. a 60. rokoch
- okolie podnikov sa začína výrazne meniť = ZMENA - zmeny náhle, výrazné, nepredvídateľné = diskontinuálne zmeny
- podniky sú v stave strategického prekvapenia
Hybné sily zmeny - dôvody:
- vedecký pokrok (technický)
- znižovanie inovačných cyklov
- civilizačný a kultúrny pokrok - zmena zákazníka
- intenzívna konkurencia - zahustené trhy (nie je veľký rozdiel medzi ponukami, potreba investícií, ako správne investovať) = dynamické a nepriehľadné prostredie
...
Kľúčové slová:
strategická rovnováha
konkurenčná výhoda
zdrojová škála
trh
zákazníci
metóda scenárov
strategický manažment
kontrarevolučná stratégia
manažment zmien
Obsah:
- 1. Prednáška - história
2. Prednáška - cieľová orientácia podniku
3. Prednáška - ciele podniku
4. Prednáška - základné orientácie v neistom prostredí
5. Prednáška - Metóda scenárov
6. Prednáška - Vonkajšie prejavy konkurenčnej výhody
7. Prednáška - Koncepcia strategickej rovnováhy
8. Prednáška - Podnikateľské stratégie vo vybraných situáciách
9. Prednáška - Stratégia odvetvových vodcov (kontrarevolučná stratégia)
10. Prednáška - Zdrojová škála
11. Prednáška - Implementácia stratégie
12. Prednáška - Hľadisko zákazníkov a trhov
Zdroje:
- prednášky pána Doc. Śtefana Slávika
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.