Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Strategický manažment

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
37107
Posledná úprava
08.05.2011
Zobrazené
1 751 x
Autor:
gretka19
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Strategický manažment je moderná a veľmi rýchlo sa rozvíjajúca disciplína, ktorá vznikla ako reakcia na nové vlastnosti podnikateľského prostredia v podmienkach trhového hospodárstva.

Našim podnikom bolo a ešte stále je nevyhnutné pomáhať pri hľadaní „správnej cesty“ , pretože od novembra 1989 prechádza slovenská ekonomika obdobím výrazných zmien. Rok 1990 bol zameraný na politickú liberalizáciu, nasledoval rok liberalizácie ekonomickej. V rokoch 1992-1993 sa stredobodom pozornosti stala privatizácia, ktorá predstavovala zmenu vlastníckych vzťahov a založenie nového systému hospodárenia odpovedajúceho princípom trhovej ekonomiky.

Vzhľadom k silnej zotrvačnosti ekonomických systémov sa v privatizovaných štátnych podnikoch nedalo zo dňa na deň zbaviť tienistých stránok predchádzajúceho spôsobu myslenia a jednania vedúcich pracovníkov. Rovnako to platí aj pre používané spôsoby organizácie práce. Len máloktorému podniku (jednalo sa prevažne o malé nové podniky) vznikla príležitosť vytvoriť „na zelenej lúke“ nové riadenie...  

Kľúčové slová:

strategický manažment

manažment podniku

strategické myslenie

metódy prognózovania

delfská metóda

brainstorming



Obsah:
  • Úvod 2
    1 Strategické myslenie v manažmente podniku 4
    1.1 Základné predpoklady strategického myslenia 5
    1.2 Princípy strategického myslenia 6
    2 Strategický manažment ako proces 8
    2.1 Strategická analýza 8
    2.1.1 Analýza segmentácie trhu 9
    2.1.2 Analýza štruktúry konkurencie 9
    2.1.3 Analýza PEST 10
    2.1.4 Analýza zdrojov 11
    2.1.5 Analýza SWOT 13
    2.2 Prognózovanie vývoja prostredia 17
    2.2.1 Metódy prognózovania 17
    2.2.1.1 Delfská metóda 18
    2.2.1.2 Brainstorming 21
    2.2.1.3 Metóda scenára 21
    3 Formulácia stratégie 23
    3.1 Výber stratégií 25
    3.2 Strategické alternatívy 27
    Prípadová štúdia 1 – Strojárne 35
    4 Implementácia stratégie 38
    4.1 Komunikácia pri implementácii stratégie 43
    Prípadová štúdia 2 – Porada riaditeľa divízie k zavedeniu MBO 44
    4.2 Administratívne nástroje 46
    4.3 Kontrolné systémy 48
    4.4 Taktické aspekty strategickej implementácie 50
    4.4.1 Tvorba organizačnej štruktúry 50
    4.4.1.1 Typy organizačných štruktúr 52
    5 Strategická kontrola 57
    Záver 59
    Použitá literatúra 60
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko