Popis:
Dokument obsahuje kompletnu prednášku s popisom a analýzou postupov pri startegickej analýze marketingovych činnosti. Je to výcuc z knihy, vhodné ako príprava na skúšku...
Marketing a strategický marketing Marketing znamená uvedomelé, na trh orientované vedenie podniku, kde zákazník je v centre pozornosti počas celého podnikateľského procesu. Cieľom marketingu je prostredníctvom výmeny uspokojovať potreby, želania a dopyt zákazníkov, vytvoriť pre zákazníkov hodnoty, a tak zabezpečiť splnenie stanovených cieľov podniku
Tri úrovne marketingu
- strategický marketing - vrcholový (TOP) manažment
- taktický marketing - stredný (middle) manažment
- operatívny marketing – nižší (operative) manažment
Tri úrovne marketingu sú spojené s troma úrovňami manažmentu.
Strategické rozhodovanie, dôležitou manažérskou činnosťou je rozhodovanie, ktoré môže prebiehať ako:
- jednorazová aktivita v prípadoch, ak sa jedná o rutinné záležitosti
- rozhodovací proces, ak ide o zložité problémy riadenia s dlhodobým dopadom, uskutočňované súborom krokov, spojených do série činností
...
Kľúčové slová:
strategický marketing
strategický manažment
stratégia podniku
tvorba stratégie
analýza STEP
analýza PEST
analýza VRIO
Obsah:
- Tri úrovne marketingu sú spojené s troma úrovňami manažmentu.
Strategické rozhodnutia ako súčasť strategického manažmentu
8 znakov odlíšenia strategického rozhodovania od taktického
Tri úrovne stratégie
Hierarchická definícia stratégie a strategického manažmentu
Strategický marketing
Strategické marketingové analýzy
Analýzy marketingového prostredia
Vlastná analýza
Súčasné marketingové stratégie
Analýza marketingového prostredia
Analýza nákladovej pozície podniku
Analýza trhu
Analýza SWOT
Analýza konkurencie
Pravdepodobné reakcie konkurentov
Konkurenčný informačný systém
Štruktúra informacií o konkurentoch
Analýza STEP
Analýza PEST
Analýza VRIO
MARKETINGOVÉ STRATÉGIE
Marketingové plánovanie pozostáva z troch úrovní
Strategický marketingový plán pozostáva z nasledovných častí
Začlenenie marketingu do organizačnej struktúry podniku
Analýza predaja
Analýza ziskovosti
Marketingový audit musí spĺňať štyri základné charakteristiky