Strategický marketingový manažment
Popis:
1. Podstata a vymedzenie stratégie
1.1 Podstata strategického riadenia podnikov
Stratégia je nástroj, ktorý podnik používa na dosiahnutie svojich cieľov. Stratégiou sa vymedzujú dlhodobé ciele podniku, volia sa postupy na ich naplnenie a alokujú zdroje na ich dosiahnutie.
Cieľ:
- vymedzenie plánov „správania sa“ na trhu v dlhodobom horizonte (max. 3 roky),
- hľadanie metód dosiahnutia strategických trhových cieľov (ako?),
- smerovanie podnikania (ktoré trhy, ktoré produkty) - bázou je „kritérium efektívnosti“ - robiť správnu vec (efektívnosť sa zameriava na dlhodobé použitie).
Kľúčové slová:
stratégia
konkurencia
portfólio analýzy
globálne stratégie
trhový podiel
Obsah:
- 1. Podstata a vymedzenie stratégie
2. Marketingový audit
3. SWOT
4. Situačná analýza
5. Nástroje strategického plánovania
6. Analýza zákazníkov a zákaznícke stratégie
7. Analýza konkurencie
8. Analýza odvetvia
9. Konkurenčné stratégie
10. Marketingová organizácia
11. Portfólio analýzy
12. Marketingové plánovanie
13. Rastové stratégie
14. Strategický manažment a marketingová stratégia
15. Počítačová podpora strategického marketingu
16. Výrobkové stratégie a uvádzanie nového výrobku na trh
17. Implementácia marketingovej stratégie
18. Kontrola marketingových činností
19. Globálne stratégie
20. Stratégie trhového podielu
Zdroje:
- LESÁKOVÁ, D. Strategický marketing. Bratislava, Sprint 2001, ISBN 80-88848-9
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.