Popis:
Def.: koncepcia, filozofia, (podnik prístup) založená na dosahovanie cieľov prostredníctvom uspokojenia potrieb trhu.
- môže ísť o
1. finančné ciele (zisk)
2. existencia, realizácia činností, pre ktoré boli zriadené (neziskové organizácie)
Potreby
- pocit nedostatku niečoho. Každý človek má v každom okamihu potrebu. (Maslowova pyramída),
- človek sa začne uspokojovaním potrieb vyšších stupňov až vtedy, keď sú uspokojené potreby na nižšom stupni,
- výrobcovia, ktorí sa orientujú na výrobky uspokojujúce základné potreby, môžu počítať s dlhodobým, stálym dopytom po svojich výrobkoch,
- Výrobcovia na vyšších stupňoch musia počítať, že dopyt nebude stály.
Požiadavky
- keď z ponuky vyberieme konkrétny výrobok, ktorým chceme uspokojiť potrebu, hovoríme už o požiadavke,
- je to konkretizovaná potreba.
Kľúčové slová:
marketing
mix
zaklady marketingu
makroprostredie
mikroprostredie
Obsah:
- Dopyt
Ponuka - produkt
Orientácia firmy na trh
Analýza trhu
Segmentácia trhu
Postup pri umiestňovaní produktov
Analýza trhov organizácii
SWOT ANALÝZA
Model BCG
Model GE
Spracovanie stratégie rastu (plán nových aktivít)
Marketingový informačný systém (MIS)
Marketingový mix