Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Študijný materiál na Strategický manažment

«»
Prípona
.pdf
Typ
prednášky
Stiahnuté
46 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3790
Posledná úprava
29.05.2017
Zobrazené
4 976 x
Autor:
kozakker
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 PODSTATA A VYMEDZENIE STRATÉGIE
Vo všeobecnosti možno tvrdiť, že úspech mnohých firiem možno pripísať ich stratégiám. Stratégia je odvodená od gréckeho slova stratos (generál), ktoré pôvodne označovalo umenie a vedu riadiť vojenské operácie a veliť vojskám. Podobne aj dnes niektoré slovníky definujú stratégiu ako vedu o plánovaní a vedení vojenských operácií. Činnosť vojenských formácií na bojovom poli sa tak prirovnáva k pôsobeniu moderného podniku v konkurenčnom prostredí.
Názor na podstatu a obsah stratégie nie je jednotný. Niektoré definície zdôrazňujú vzťah medzi stratégiou a podnikovými cieľmi, iné sa sústreďujú na hľadanie súladu medzi príležitosťami na trhu a silnými stránkami podniku.
Na vymedzenie pojmu stratégie možno použiť tri hlavné prístupy:
1. hierarchické definície stratégie a strategického manažmentu
2. elektické definície stratégie a strategického manažmentu
3. porovnávacie definície stratégie a strategického manažmentu

Kľúčové slová:

strategický manažment

stratégia

manažment

cieľ

taktika

analýza

marketing

top

implementácia stratégie



Obsah:
  • 1 Podstata a vymedzenie stratégie
    2 Strategické riadenie podniku
    3 Tvorba stratégie - strategické plánovanie
    4 Typológia stratégií
    5 Proces implementácie stratégie

Zdroje:
  • BIRNEROVÁ, E., KRIŽANOVÁ, A.: Základy marketingu I. Žilina: EDIS vydavateľstvo. 1. vydanie. 2004. 141 s. ISBN 80-8070-154-7
  • BIRNEROVÁ, E., KRIŽANOVÁ, A.: Základy marketingu II. Žilina: EDIS vydavateľstvo. 1. vydanie. 2004. 125 s. ISBN 80-8070-237-3
  • HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Druhé rozšírené a aktualizované vydanie. Praha: Grada Publishing. 2003. s. 200. ISBN 80-247-0447-1
  • KOLEKTÍV: Strategický marketing - zbierka príkladov. Bratislava: OF EU v Bratislave. Ekonóm, 1996. 125 s. ISBN 80-225-0742-3
  • LESÁKOVÁ, D. a kol.: Strategický marketingový manažment. Bratislava: SPRINT. 2001. s. 339. ISBN 80-88848-90-3
  • SMITH, P.: Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. 518 s.
  • TOMEK J.: Marketingová strategie podniku. Praha : Management Press, 1992. 179 s. ISBN 0779-2
  • VOLOŠIN, M. - LIESKOVSKÁ, V. - LISSAVEROVÁ, D.: Marketingová stratégia. Bratislava: EKONÓM, 1998. 167 S.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko