Študijný materiál na Strategický manažment
Popis:
1 PODSTATA A VYMEDZENIE STRATÉGIE
Vo všeobecnosti možno tvrdiť, že úspech mnohých firiem možno pripísať ich stratégiám. Stratégia je odvodená od gréckeho slova stratos (generál), ktoré pôvodne označovalo umenie a vedu riadiť vojenské operácie a veliť vojskám. Podobne aj dnes niektoré slovníky definujú stratégiu ako vedu o plánovaní a vedení vojenských operácií. Činnosť vojenských formácií na bojovom poli sa tak prirovnáva k pôsobeniu moderného podniku v konkurenčnom prostredí.
Názor na podstatu a obsah stratégie nie je jednotný. Niektoré definície zdôrazňujú vzťah medzi stratégiou a podnikovými cieľmi, iné sa sústreďujú na hľadanie súladu medzi príležitosťami na trhu a silnými stránkami podniku.
Na vymedzenie pojmu stratégie možno použiť tri hlavné prístupy:
1. hierarchické definície stratégie a strategického manažmentu
2. elektické definície stratégie a strategického manažmentu
3. porovnávacie definície stratégie a strategického manažmentu
Kľúčové slová:
strategický manažment
stratégia
manažment
cieľ
taktika
analýza
marketing
top
implementácia stratégie
Obsah:
- 1 Podstata a vymedzenie stratégie
2 Strategické riadenie podniku
3 Tvorba stratégie - strategické plánovanie
4 Typológia stratégií
5 Proces implementácie stratégie
Zdroje:
- BIRNEROVÁ, E., KRIŽANOVÁ, A.: Základy marketingu I. Žilina: EDIS vydavateľstvo. 1. vydanie. 2004. 141 s. ISBN 80-8070-154-7
- BIRNEROVÁ, E., KRIŽANOVÁ, A.: Základy marketingu II. Žilina: EDIS vydavateľstvo. 1. vydanie. 2004. 125 s. ISBN 80-8070-237-3
- HORÁKOVÁ, H.: Strategický marketing. Druhé rozšírené a aktualizované vydanie. Praha: Grada Publishing. 2003. s. 200. ISBN 80-247-0447-1
- KOLEKTÍV: Strategický marketing - zbierka príkladov. Bratislava: OF EU v Bratislave. Ekonóm, 1996. 125 s. ISBN 80-225-0742-3
- LESÁKOVÁ, D. a kol.: Strategický marketingový manažment. Bratislava: SPRINT. 2001. s. 339. ISBN 80-88848-90-3
- SMITH, P.: Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2000. 518 s.
- TOMEK J.: Marketingová strategie podniku. Praha : Management Press, 1992. 179 s. ISBN 0779-2
- VOLOŠIN, M. - LIESKOVSKÁ, V. - LISSAVEROVÁ, D.: Marketingová stratégia. Bratislava: EKONÓM, 1998. 167 S.
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.