Popis:
Prečo plánovať?
„Každý, kto chce dnes podnikať, si musí utvoriť predstavu o tom, v akom odbore chce podnikať, ako si predstavuje svoje podnikanie a jeho výsledky. Uvažuje teda smerom do budúcnosti, ...“
„Plánovanie je nutné preto, že iba tak možno dopredu posúdiť, či to čo máme v úmysle možno aj hospodársky a finančne realizovať.“
FIREMNÉ PLÁNOVANIE
Predpokladá vytýčenie cieľov, hľadanie ciest, prostriedkov a zodpovednosti za realizáciu cieľov a zámerov.
Pojem plánovať - znamená projektovať, načrtnúť schému, ako niečo vykonať (dosiahnuť).
Plánovanie odpovedá na otázky:
Kde sa podnik nachádza?
Kam sa chce dostať?
Ako sa tam chce dostať?
Firemné plánovanie - je proces, ktorý predstavuje sériu na seba nadväzujúcich krokov. V každom kroku sa uskutočňuje jeden al. viacero rozhodovacích procesov. (definovanie alternatív riešenia, výber kritérií, rizikové preferencie, hodnotenie alternatív, výber optimálnej varianty alternatívy a pod.)
Kľúčové slová:
plány
plánovanie
firemné plánovanie
podnikateľský plán
marketingový plán
zásobovanie
finančný plán
plánovanie výnosov
časové dimenzie
Obsah:
- Prečo plánovať?
Firemné plánovanie
Koncepčné prístupy k plánovaniu platné aj pre msp
Štruktúra plánovacieho procesu
Systém firemných plánov
Podľa úrovne plánovania sa rozlišuje:
Podľa časového horizontu plánovania:
Podľa obsahovo-vecnej skladby plánov:
Podnikateľský plán:
Funkcie:
Obsah a štruktúra podnikateľského plánu:
Štruktúra podnikateľského plánu:
Marketingový plán
Obsah marketingového plánovania v podniku
Marketingové plánovanie
Proces tvorby marketingového plánu
Metóda smart
Rozvoj produktu:
Marketingové stratégie
Plánovanie výroby
Operatívne plánovanie výroby
VŠeobecný model operatívneho plánovania výroby: /na cviku/
Plánovanie zásobovania v podniku
Metóda xyz
Finančný plán podniku
Finančný plán
Finančné plánovanie
Členenie finančných plánov:
Časové dimenzie fp
Štruktúra finančného plánu, algoritmus tvorby fp:
Obsah jednotlivých častí fp
Plánovanie výnosov
Základné metódy plánovania výnosov
Zdroje:
- Lesáková:Firemné plánovanie v malých a stredných podnikoch (1.vyd. EF UMB,2003, ISBN 80-8055-756-X)