Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Súhrn prednášok z predmetu Strategický marketing

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
7 x
Veľkosť
0,7 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
5625
Posledná úprava
08.11.2017
Zobrazené
1 699 x
Autor:
jjjvvv
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Stratégia a mark.stratégia: prechádza zo starovekého Grécka, súvisel s vedením vojen. Znamenalo umenie veliteľa viesť boj. V terminológii obchodníkov znamenal schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality. Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup, umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele a taktika je tu chápaná ako v danej situácii voľba čiastkových priestorovo a časovo obmedzených postupov. Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme určitú schému postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok dosiahnúť vytýčené ciele. Je to prehľad možných podmienok, okolností a súvislostí.

Nie sú známe ani všetky prípustné varianty a nemôžeme ani presne určiť jednotlivé výhody a nevýhody pre potreby budúceho rozhodovania. Konečným účelom stratégie je dospieť k náležitej súčinnosti všetkých aktivít, všetkých zložiek podniku a vytvoriť jednotný a nedeliteľný celok jeho ďalších perspektív.

Stratégie v oblasti marketingu: sa zameravajú na dosiahnutie perspektívnych marketingových cieľov v rámci konkrétneho mark.prostredia. Stratégia charakterizuje smer, ktorý bude organizačná jednotka v danom časovom období sledovať, a ktorý vedie k najúčinnejšej alokácii zdrojov pre dosiahnutie vytýčených mark.cieľov.

Kľúčové slová:

marketing

strategický marketing

analýza trhu

marketingové stratégie

konkurenčné stratégie

kontrola

marketingový proces



Obsah:
  • Úvod do strategického marketingu a jeho základné kategórie
    Strategický riadiaci proces
    Charakteristika strategického marketingového procesu
    Plánovacia etapa
    Strukturálna analýza konkurenčného prostredia
    PIMS Program
    Analýza trhu
    Skúmanie nákladovej pozície podniku
    Stanovenie marketingových cieľov
    Podstata marketingových cieľov a východiská pre ich stanovenie
    Základná myšlienka umiestnenia produktu
    Formovanie marketingových stratégií
    Marketingové nástroje a stratégia
    Formulovanie stratégií v cenovej oblasti
    Konkurenčné stratégie
    (3 typy Porterove stratégie + stratégie podnikového portfólia)
    Marketingové plánovanie
    Marketingový plán (skriptá)
    Realizačná etapa strategického marketingového procesu
    Kontrolná etapa strategického market.procesu (SMP)
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko