Súhrn prednášok z predmetu Strategický marketing
Popis:
Stratégia a mark.stratégia: prechádza zo starovekého Grécka, súvisel s vedením vojen. Znamenalo umenie veliteľa viesť boj. V terminológii obchodníkov znamenal schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality. Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup, umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele a taktika je tu chápaná ako v danej situácii voľba čiastkových priestorovo a časovo obmedzených postupov. Vo všeobecnosti pod stratégiou rozumieme určitú schému postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok dosiahnúť vytýčené ciele. Je to prehľad možných podmienok, okolností a súvislostí.
Nie sú známe ani všetky prípustné varianty a nemôžeme ani presne určiť jednotlivé výhody a nevýhody pre potreby budúceho rozhodovania. Konečným účelom stratégie je dospieť k náležitej súčinnosti všetkých aktivít, všetkých zložiek podniku a vytvoriť jednotný a nedeliteľný celok jeho ďalších perspektív.
Stratégie v oblasti marketingu: sa zameravajú na dosiahnutie perspektívnych marketingových cieľov v rámci konkrétneho mark.prostredia. Stratégia charakterizuje smer, ktorý bude organizačná jednotka v danom časovom období sledovať, a ktorý vedie k najúčinnejšej alokácii zdrojov pre dosiahnutie vytýčených mark.cieľov.
Kľúčové slová:
marketing
strategický marketing
analýza trhu
marketingové stratégie
konkurenčné stratégie
kontrola
marketingový proces
Obsah:
- Úvod do strategického marketingu a jeho základné kategórie
Strategický riadiaci proces
Charakteristika strategického marketingového procesu
Plánovacia etapa
Strukturálna analýza konkurenčného prostredia
PIMS Program
Analýza trhu
Skúmanie nákladovej pozície podniku
Stanovenie marketingových cieľov
Podstata marketingových cieľov a východiská pre ich stanovenie
Základná myšlienka umiestnenia produktu
Formovanie marketingových stratégií
Marketingové nástroje a stratégia
Formulovanie stratégií v cenovej oblasti
Konkurenčné stratégie
(3 typy Porterove stratégie + stratégie podnikového portfólia)
Marketingové plánovanie
Marketingový plán (skriptá)
Realizačná etapa strategického marketingového procesu
Kontrolná etapa strategického market.procesu (SMP)
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.