Systém riadenia kvality
Popis:
Historický vývoj kvality vyplýva zo snahy plniť základné ekonomické otázky:
• Čo vyrábať - aké výrobky a služby poskytovať pri dostupných zdrojoch
• Ako vyrábať - akými technológiami a procesmi zhodnocovať zdroje na výrobu, pre poskytovanie služieb - pri najnižších možných nákladoch, s minimálnymi vplyvmi na ŽP, s maximálnou bezpečnosťou pri výrobe, pri používaní, pri likvidácií po ukončení doby životného cyklu produktu
• Pre koho vyrábať - zistiť, kto má o akú výrobu záujem, koľko výrobkov z ktorého typu sa uplatní na trhu, ako produkty distribuovať zákazníkom
Kľúčové slová:
kvalita
požiadavky
vodcovstvo
zákazník
ekonomika kvality
zlepšovanie
Obsah:
- História kvality
Porovnanie prístupov k riadeniu kvality
Systém manažérstva kvality (smk)
Odvetvové normy - na báze odvetvových noriem
VYtváranie smk podľa iso 9000
8 Zásad manažérstva kvality:
1. Zameranie sa na zákazníka
2. Vodcovstvo
3. Účasť pracovníkov
4. Procesný prístup
5. Systémový prístup
6. Trvalé zlepšovanie
7. Rozhodovanie na základe faktov
8. Vzájomne výhodné vzťahy s dodávateľmi
Certifikácia
Notifikácia
Ekonomika kvality
I. Jednoduché činnosti
II. Opakované činnosti
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.