Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Technológia vzdelávania - prednášky

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
21 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2116
Posledná úprava
23.09.2016
Zobrazené
2 640 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Výraz technológia pochádza z oblasti technických vied. Vznikol spojením gréckych slov:


Techné - remeselná zručnosť
Logos - učenie

a to ako pomenovania pre odbor, ktorý sa zaoberal uplatnením prírodných poznatkov vo vý-robných postupoch.

Technológia sa chápe ako výrobný proces, v kt. pracujúci pomocou pracovných prostried-kov (strojov, prístrojov, nástrojov, zariadení) pôsobia (spracujú, zmontujú) na pracovné predmety (materiály, suroviny, polotovary, rastliny, zvieratá ) s cieľom vyhotoviť (vyrobiť, vypestovať) určené produkty (výrobky, plodiny)

Problematikou „technológie“ sa pedagogika začala zaoberať v 20-tych rokoch, keď v USA a Veľkej Británii vznikol problém účinne a hospodárne realizovať pedagogické procesy stoti-sícového rádu. V tomto období vzniká počítačová výučba.

Kľúčové slová:

technológia

techné

logos

vzdelávanie

edukácia

učenie

knižnica

integrácia

programová výučba



Obsah:
  • Technológia vzdelávania
    Chápania technológie vzdelávania
    Oblasti posobenia technológií
    Technológia vzdelávania a didaktická technológia
    Oblasti poznatkov technológie vzdelávania
    Oblasti poznatkov didaktickej technológie
    Technológia vzdelávania
    VEcné objektivýcie technológie vzdelávania
    VEdomosti z technológie vzdelávania
    Základné vedomosti učiteľov
    Činnosť so zameraním na technológiu vzdelávania
    Oblasti ktorými didaktická technológia ovplinňuje vyučovanie
    Podieľ zmyslových orgánov na príjme vonkajších signálov:
    Kapacita zmyslových kanálov:
    Pamať človeka
    Charakteristika činnosti mozgu človeka:
    Schéma vstupu nových poznatkov do vedomia človeka:
    Účinnosť zapamatania podľa kombinácií vnímania a spracovania
    INformácii (adam, 1973)
    VÝkonnosť a kalsifikácia vedomostí žiakov:
    Funkcie učebných pomocok
    VZdelávacie stratégie
    Systém učebných pomocok
    INtegrácia učebných pomocok do výchovno-vzdelávacieho procesu
    Typy programov
    Základné princípy programovej výučby
    Druhy úloh pre ke-3
    Školské priestory
    Budova novej školy
    Školské priestory
    Odborné učebne
    Projekčné plochy
    Médioteka
    Štruktúra mediotéky
    Medzinárodné desatinné triedenie
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko