Popis:
Výraz technológia pochádza z oblasti technických vied. Vznikol spojením gréckych slov:
Techné - remeselná zručnosť
Logos - učenie
a to ako pomenovania pre odbor, ktorý sa zaoberal uplatnením prírodných poznatkov vo vý-robných postupoch.
Technológia sa chápe ako výrobný proces, v kt. pracujúci pomocou pracovných prostried-kov (strojov, prístrojov, nástrojov, zariadení) pôsobia (spracujú, zmontujú) na pracovné predmety (materiály, suroviny, polotovary, rastliny, zvieratá ) s cieľom vyhotoviť (vyrobiť, vypestovať) určené produkty (výrobky, plodiny)
Problematikou „technológie“ sa pedagogika začala zaoberať v 20-tych rokoch, keď v USA a Veľkej Británii vznikol problém účinne a hospodárne realizovať pedagogické procesy stoti-sícového rádu. V tomto období vzniká počítačová výučba.
Kľúčové slová:
technológia
techné
logos
vzdelávanie
edukácia
učenie
knižnica
integrácia
programová výučba
Obsah:
- Technológia vzdelávania
Chápania technológie vzdelávania
Oblasti posobenia technológií
Technológia vzdelávania a didaktická technológia
Oblasti poznatkov technológie vzdelávania
Oblasti poznatkov didaktickej technológie
Technológia vzdelávania
VEcné objektivýcie technológie vzdelávania
VEdomosti z technológie vzdelávania
Základné vedomosti učiteľov
Činnosť so zameraním na technológiu vzdelávania
Oblasti ktorými didaktická technológia ovplinňuje vyučovanie
Podieľ zmyslových orgánov na príjme vonkajších signálov:
Kapacita zmyslových kanálov:
Pamať človeka
Charakteristika činnosti mozgu človeka:
Schéma vstupu nových poznatkov do vedomia človeka:
Účinnosť zapamatania podľa kombinácií vnímania a spracovania
INformácii (adam, 1973)
VÝkonnosť a kalsifikácia vedomostí žiakov:
Funkcie učebných pomocok
VZdelávacie stratégie
Systém učebných pomocok
INtegrácia učebných pomocok do výchovno-vzdelávacieho procesu
Typy programov
Základné princípy programovej výučby
Druhy úloh pre ke-3
Školské priestory
Budova novej školy
Školské priestory
Odborné učebne
Projekčné plochy
Médioteka
Štruktúra mediotéky
Medzinárodné desatinné triedenie