Technológia vzdelávania
«»
Prípona
.doc |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
6 x |
Veľkosť
0,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
22863 |
Posledná úprava
29.04.2009 |
Zobrazené
1 564 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1970- Uznaný ako vedný odbor v Paríži na konferencii UNESCO, definovaný ako vedný odbor zaoberajúci sa výchovou a vzdelávaním, vychádzajúci z racionálnych zásad didaktickej práce, skúmajúci podmienky , primerané metódy a ďalšie prostriedky práce, ktoré podporujú dosahovanie cieľov.
Jan Amos Komenský – uznávaný priekopník moderných vyučovacích technológii. Vydal prvú Učebniua latinčiny a prírodných vied (Orbis Sensualium Pictus), ktorá vychádza z princípu názornosti.
Romann Heinrich Pestalozii – dôraz na názornosť, pozorovanie všetkými zmyslami.
Johann Friedrich Herbart – stúpenca Pestalozziho, pedagogický proces interpretoval ako harmonizáciu riadenia, disciplíny a organizácie a požadoval psychologické a filozofické zdôvodnenie pedagogiky.
Marc Fabius Quintilianus – veľkú pozornosť venoval problematike tvorby a používania učebných pomôcok.
Pier Abelard – metóda štruktúry a prezentovania materiálov, ktorá pomohla vytvoriť štýl scholastického vzdelávania snažiaceho sa o kompromis medzi nábožensko-dogmatickým a filozoficko-racionálnym prístupom k výchove a vzdelávaniu.
Kľúčové slová:
Technológia vzdelávania
UNESCO
programové vyučovanie
technológia
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.