Teoretické základy marketingu - definície, charakteristiky, podstata
Prípona
.doc |
Typ
prednášky |
Stiahnuté
3 x |
Veľkosť
0,4 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
12865 |
Posledná úprava
31.08.2020 |
Zobrazené
1 196 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
Marketing
- je všade okolo nás
- základný atribút - orientovanej ekonomiky
- kľúčový faktor podnikateľského úspechu
- NIE uskutočňovania predaja - „predávanie“ (staré ponímanie), ale uspokojovanie potrieb zákazníka (chápanie marketingu v novom zmysle)
Moderný marketingový prístup - história
Začiatok 20.storočia, USA - ako reakcia na výzvy priemyselne vyspelej ekonomiky (P D, problémy s odbytom)
1927 - Procter Gamble - funkcia vedúceho projektu
1937 - American Marketin Association (Journal of Marketing)
Definície a charakteristiky
- marketing je umenie v oblasti obchodu a predaja
- marketing je koncepcia myslenia, podnikania
- marketing predstavuje súhrn činností, ktoré zabezpečujú, aby sa dostal správy výrobok k správnemu spotrebiteľovi, v správnom čase, na správne miesto v správnej kvalite a za správnu cenu /AMA/ - americká marketingová asociácia
- marketing - úsilie predať skôr než bolo vyrobené / František Dedek/
- zámerom marketingu je urobiť predávanie prebytočným. Cieľom je poznať a rozumieť zákazníkovi tak dobre, že výrobok alebo služba mu budú vyhovovať a samé sa predajú / Peter Drucker/
...
Kľúčové slová:
Marketing
trh
produkt
dopyt
podnik
STEP analýza
banka
Maslowova hierarchia potrieb
SWOT
Obsah:
- Marketing
Rozvoj marketingových koncepcii v 20. storočí
Sociálno etická (spoločenská) koncepcia
ANALÝZA PROSTREDIA FINANČNEJ INŠTITÚCIE
SWOT analýza
Nákupné správanie spotrebiteľa.
Maslowova hierarchia potrieb
Model spotrebiteľského správania
...
NÁSTROJE KOMUNIKAČNÉHO MARKETINGU
BANKOVÝ PERSONÁL
Úlohy personálu pri realizácii MS finančnej inštitúcie
FYZICKÉ PROSTREDIE
Riadenie marketingových informácií
Získavanie marketingových informácií
Zhromažďovanie dát
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.