Popis:
SPRAVODAJSKÉ AGENTÚRY
1. Základy
Spravodajské agentúry plnia kľúčovú funkciu pre všetky masové médiá. Redakciám tlače, rozhlasu a televízie nielenže zabezpečujú správy o pokiaľ možno všetkých aktuálnych udalostiach, ale k týmto základným informáciám pridávajú aj široké spektrum mediálnych produktov – informácie o okolnostiach (pozadí), analýzy, reportáže, grafiky, fotografie, filmy alebo zvukové záznamy. Spravodajstvo, ktoré bolo základom podnikania agentúr od roku 1835, dopĺňajú agentúry širokým sortimentom služieb, v niektorých prípadoch dokonca aj zabezpečovaním reklamy. Pestrosti ponuky zodpovedá aj široká škála zákazníkov (odberateľov). Okrem médií patria k pravidelným zákazníkom spravodajských agentúr aj podniky, úrady, politické strany, odbory a iné organizácie. V súčasnosti sa správy z agentúr dostávajú k recipientom nielen sprostredkovane cez médiá, ale aj priamo, pomocou služieb online na internete.
Kľúčové slová:
teória masovej komunikácie
dejiny masovej komunikácie
médiá
komunikácia
masová komunikácia
vývojové epochy komunikácie
spravodajská agentúra
Zdroje:
- Cyklus prednášok - Doc. Dr. Samuel Brečka, PhD. , FMK UCM, 2005