Teória firmy, podnikanie a podnikateľské subjekty v podmienkach dokonalej a nedokonalej konkurencie
«»
Popis:
V. Teória firmy, podnikanie a podnikateľské subjekty v podmienkach dokonalej a nedokonalej konkurencie
FIRMA
- ekonomicky samostatný subjekt, ktorý kombinuje vstupy a transformuje ich na výstupy
tak, aby maximalizoval zisk (resp. iné ekonomické zámery)
- subjekt, ktorý vstupuje do konkurenčných vzťahov na základe získavania dôvery zákazníkov
- produkuje statky a služby, ktoré musia zodpovedať stále sa meniacim podmienkam trhu
- kupuje výrobné činitele a predáva výrobky.
Kľúčové slová:
teória firmy
subjekty podnikania
výnosy z rozsahu
monopol
oligopol
odbytové náklady
reklama
dokonalá konkurencia
výrobné náklady
protimonopolné regulovanie
Obsah:
- Teória firmy, podnikanie a podnikateľské subjekty v podmienkach dokonalej a nedokonalej konkurencie
Normatívna teória firmy
Subjekty podnikania
Odbytové náklady (obaly, prepravné, reklama)
Výnosy firmy a jej zisk
Rovnováha firma na trhu v dlhom období
Ponuka firmy pri dokonalej konkurencii
Zmeny krivky trhovej ponuky
Nedokonalá konkurencia, trhové podmienky monopolu, oligopolu a monopolistickej konkurencie
Oligopol
Monopol
Protimonopolné regulovanie
Teória výroby a výrobných nákladov
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.