Popis:
Marketingová komunikácia sa začala objavovať v predajnej a naplno sa rozvinula v marketingovej koncepcii.
Marketingová komunikácia:
- reklama,
- podpora predaja,
- vzťahy k verejnosti - PR,
- osobný predaj,
- priamy marketing - DM (direct marketing).
Všeobecný model komunikácie - odosielateľ správy vs prijímateľ, správa, médiá, komunikačný kanál, spätná väzba, šum, kódovanie a dekódovanie:
- spoločná je komunikačná správa,
- kódovanie - prepis správy na čitateľné znaky pre príjemcu - skrátka povedať to tak, aby to príjemca pochopil (je to závislé od prijímateľa - publika),
- dekódovanie - prepis správy na strane príjemcu na jemu čitateľné znaky,
- šum - akýkoľvek podnet, ktorý akýmkoľvek spôsobom negatívne vplýva na pochopenie správy.
...
Kľúčové slová:
marketing
komunikácia
marketingová komunikácia
model komunikácie
reklama
podpora predaja
spoločenská komunikácia
trhová komunikácia
marketér
Obsah:
- Marketingová komunikácia
Všeobecný model komunikácie
Všeobecná podstata MK
Východisko každej systémovej komunikácie = stanovenie vstupných cieľov
Rozdiely pri rozlišovaní spoločenskej a trhovej komunikácie
Rozdiely pri rozlišovaní trhovej a marketingovej komunikácie
Hierarchia komunikácie
Rozdelenie MK - jej klasifikácia
Úlohy MK
Marketér a MK