Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Trhová konkurencia a elasticita trhu

«»
Prípona
.pdf
Typ
prednášky
Stiahnuté
27 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
2599
Posledná úprava
24.02.2017
Zobrazené
2 707 x
Autor:
theparadox
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trhová konkurencia a elasticita trhu (prednášky).

Ukážka:

1. Trhová konkurencia

1.1 Podstata konkurencie
Trhová konkurencia (TK) je proces, v ktorom sa stretávajú rozličné trhové subjekty s ich diferencovanými záujmami a cieľmi.
Existencia konkurenčných vzťahov medzi subjektami trhu je potrebná na to, aby trhový mechanizmus efektívne fungoval.


1.2 Formy konkurencie
Trhová konkurencia sa môže realizovať v niekoľkých formách:
1. Konkurencia medzi S (ponuka) a D (dopyt) - záujmy výrobcov a spotrebiteľov sú protichodné: draho predať ↔ lacno kúpiť ..... TM vedie ku kompromisu medzi týmito protichodnými záujmami.
2. Konkurencia medzi spotrebiteľmi (konkurencia na strane D) - kúpiť čo najviac a čo najlacnejšie a to aj na úkor ostatných spotrebiteľov. Prejavuje sa hlavne v čase nedostatku nejakého tovaru na trhu (D > S).
3. Konkurencia medzi výrobcami (konkurencia na strane S) - predať čo najviac a čo najvýhodnejšie. Základným cieľom tu je max. zisku a posilnenie pozície na trhu a odvodeným cieľom je min. zisku konkurentov. Najviac sa prejavuje keď S > D.

Kľúčové slová:

Mikroekonómia

trh

konkurencia

elasticita

dopyt

ponuka



Obsah:
  • 1. Trhová konkurencia -3-
    1.1 Podstata konkurencie -3-
    1.2 Formy konkurencie -3-
    2. Elasticita dopytu a ponuky -9-
    2.1 Elasticita dopytu (Ed) -10-
    2.2 Elasticita ponuky (Es) -12-
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko