Trhová konkurencia a elasticita trhu
Popis:
Trhová konkurencia a elasticita trhu (prednášky).
Ukážka:
1. Trhová konkurencia
1.1 Podstata konkurencie
Trhová konkurencia (TK) je proces, v ktorom sa stretávajú rozličné trhové subjekty s ich diferencovanými záujmami a cieľmi.
Existencia konkurenčných vzťahov medzi subjektami trhu je potrebná na to, aby trhový mechanizmus efektívne fungoval.
1.2 Formy konkurencie
Trhová konkurencia sa môže realizovať v niekoľkých formách:
1. Konkurencia medzi S (ponuka) a D (dopyt) - záujmy výrobcov a spotrebiteľov sú protichodné: draho predať ↔ lacno kúpiť ..... TM vedie ku kompromisu medzi týmito protichodnými záujmami.
2. Konkurencia medzi spotrebiteľmi (konkurencia na strane D) - kúpiť čo najviac a čo najlacnejšie a to aj na úkor ostatných spotrebiteľov. Prejavuje sa hlavne v čase nedostatku nejakého tovaru na trhu (D > S).
3. Konkurencia medzi výrobcami (konkurencia na strane S) - predať čo najviac a čo najvýhodnejšie. Základným cieľom tu je max. zisku a posilnenie pozície na trhu a odvodeným cieľom je min. zisku konkurentov. Najviac sa prejavuje keď S > D.
Kľúčové slová:
Mikroekonómia
trh
konkurencia
elasticita
dopyt
ponuka
Obsah:
- 1. Trhová konkurencia -3-
1.1 Podstata konkurencie -3-
1.2 Formy konkurencie -3-
2. Elasticita dopytu a ponuky -9-
2.1 Elasticita dopytu (Ed) -10-
2.2 Elasticita ponuky (Es) -12-
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.