Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 025   projektov
0 nových

Trhová konkurencia

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
22230
Posledná úprava
14.04.2009
Zobrazené
1 178 x
Autor:
27georgy
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Trhová konkurencia /TK/ je proces, v ktorom sa stretávajú rozličné trhové subjekty s ich diferencovanými záujmami a cieľmi.
Existencia konkurenčných vzťahov medzi subjektami trhu je potrebná na to, aby TM efektívne fungoval.
3.2 Formy a typy konkurencie

TK sa môže realizovať v niekoľkých rovinách:

1. Konkurencia medzi S a D - záujmy výrobcov a spotrebiteľov sú protichodné: draho predať  lacno kúpiť ..... TM vedie ku kompromisu medzi týmito protichodnými záujmami.
2. Konkurencia medzi spotrebiteľmi /konkurencia na strane D/ - kúpiť čo najviac a čo najlacnejšie a to aj na úkor ostatných spotrebiteľov. Prejavuje sa hlavne v čase nedostatku nejakého tovaru na trhu / D  S /.
3. Konkurencia medzi výrobcami /konkurencia na strane S/ - predať čo najviac a čo najvýhodnejšie. Základným cieľom tu je max. zisku a posilnenie pozície na trhu a odvodeným cieľom je min. zisku konkurentov. Najviac sa prejavuje keď S  D.

Kľúčové slová:

trh

konkurencia

dopyt

ponuka

oligopol

elasticita dopytu


O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko