Popis:
TÍMOVÁ PRÁCA
I. T Í M
1. ČO SÚ TÍMY
- ! nazývajme veci pravými menami:
- jedna z možných definícii ( Willcocks,G. - Morris,S. ): tímy sú zvláštne skupiny ľudí, ktorí musia spolupracovať a navzájom sa podporovať, aby dosiahli spoločný cieľ
2. PREČO POTREBUJEME TÍMY
A/ JA, AKO MANAŽÉR - LÍDER
( manažment ovplyvňuje dosahovanie výsledkov prostredníctvom činnosti ľudí ):
- úlohy potrebujú viacerých špecialistov
- tím si prácu plánuje - tímy redukujú zložitosť
- viac hláv, viac rozumu
- nápady majú tendenciu plynúť, uplatnia sa aj skúsenosti aj tvorivosť
- nielen rozum, aj cit - tímy majú aj emocionálne výhody ( potreba prijatia: uznanie, rešpekt, podpora, povzbudenie = lepšie pochopenie, t.j. efektívnejšia komunikácia )
- nikto nie je sám - každému novému členovi sa poskytuje pomoc a podpora v tom, aby postupoval správne
- moje je najlepšie - spoločné rozhodovanie nielen vedie k objaveniu aj takého rozumného rozhodnutia, ktoré by nás ináč nenapadlo, ale ak sa ľudia podieľajú na rozhodovaní, ich odhodlanosť sa znásobuje: budú oveľa ochotnejšie nasledovať rozhodnutia na ktorom sa podieľali a pred druhými ho obhajovať
Kľúčové slová:
tímy
riadenie tímov
efektívna komunikácia
efektícne vodcovstvo
komunikačná pasca
líder
tímové roly
brainstorming
tímové techniky
manažér
Obsah:
- I. T í m
II. Fungovanie tímu
III. Ciele a úlohy
IV. Vedenie tímu / líder tímu - efektívne vodcovstvo
V. Tímové roly / roly v tíme
VI. Otvorená a čestná ( asertívna ) - efektívna komunikácia a konanie
VII. Postupy, pracovné metódy tímu - tvorivé metódy
VIII. Hodnotenie