Úvod do strategického marketingu a jeho základné kategórie
Popis:
Stratégia a marketingová stratégia
Stratégia
» pojem pochádza zo starovekého Grécka a súvisel s vojnami → umenie veliteľa viesť boj
» v terminológii obchodníkov a výrobcov znamená schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality
» stratégia je riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup, umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele
» taktika je tu chápaná ako „v danej situácii voľba čiastkových, priestorovo a časovo obmedzených postupov“
» vo všeobecnom slova zmysle => STRATÉGIA je určitá schéma (projekt, smer) postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok dosiahnuť vytýčené ciele
» je to prehľad možných krokov a činností, ktoré sú prijímané s čiastočnou neznalosťou všetkých budúcich podmienok, okolností a súvislostí. Nie sú známe ani všetky prípustné varianty, nemôžme ani presne určiť jednotlivé výhody a nevýhody pre potreby budúceho rozhodovania
» konečným účelom stratégie je dospieť k náležitej súčinnosti všetkých aktivít, všetkých zložiek podniku a vytvoriť jednotný a nedeliteľný celok jeho ďalších perspektív
Stratégia v oblasti marketingu
» sa zameriava na dosiahnutie perspektívnych marketingových cieľov v rámci konkrétneho marketingového prostredia
» stratégiu charakterizuje smer, ktorý bude organizačná jednotka v danom časovom období sledovať a ktorý vedie k najúčinnejšej alokácii zdrojov pre dosiahnutie vytýčených marketingových cieľov
Hlavné rysy marketingovej stratégie
Na všeobecnej úrovni
» môžeme konštatovať, že marketingová stratégia rešpektuje základné zásady marketingu a vychádza z nich
Znamená to:
» uvedomelú orientáciu na trh a zákazníka a plné uspokojenie jeho potrieb
» súčasne posúdenie schopností a možností podniku s ohľadom na jeho ciele
Kľúčové slová:
marketingová stratégia
SWOT
marketing
strategický marketing
plánovanie
riadenie
Obsah:
- Riadenie a strategické marketingové riadenie
Plánovanie a strategické marketingové plánovanie
Marketing a strategický marketing
Strategický riadiaci proces
Definovanie poslania podniku
Identifikácia príležitostí podniku
Charakteristika strategického marketingového procesu
Plánovacia etapa strategického marketingového procesu
Silné a slabé stránky podniku
Príležitosti a ohrozenia pre podnik
SWOT analýza
Analýza konkurencie
Silné a slabé stránky konkurencie
Štrukturálna analýza konkurenčného prostredia
Skúmanie nákladovej pozície podniku
Základná myšlienka umiestnenia produktu
Formulovanie marketingových stratégií
Marketingové nástroje a stratégia
Formulovanie marketingových stratégií oblasti produktu
Formulovanie marketingových stratégií v cenovej oblasti
Realizačná etapa strategického marketingového procesu
Kontrolná etapa strategického marketingového procesu
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.