Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 090   projektov
0 nových

Úvod do strategického marketingu a jeho základné kategórie

«»
Prípona
.doc
Typ
prednášky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,8 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
3859
Posledná úprava
13.06.2017
Zobrazené
2 105 x
Autor:
darwin
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Stratégia a marketingová stratégia
Stratégia
» pojem pochádza zo starovekého Grécka a súvisel s vojnami → umenie veliteľa viesť boj
» v terminológii obchodníkov a výrobcov znamená schopnosť rozhodovať na základe vysokej odbornosti a profesionality
» stratégia je riadenie určitej činnosti pre dosiahnutie základných cieľov, obecný postup, umenie koncepčne dosahovať stanovené ciele
» taktika je tu chápaná ako „v danej situácii voľba čiastkových, priestorovo a časovo obmedzených postupov“
» vo všeobecnom slova zmysle => STRATÉGIA je určitá schéma (projekt, smer) postupu, ktorá naznačuje ako za daných podmienok dosiahnuť vytýčené ciele
» je to prehľad možných krokov a činností, ktoré sú prijímané s čiastočnou neznalosťou všetkých budúcich podmienok, okolností a súvislostí. Nie sú známe ani všetky prípustné varianty, nemôžme ani presne určiť jednotlivé výhody a nevýhody pre potreby budúceho rozhodovania
» konečným účelom stratégie je dospieť k náležitej súčinnosti všetkých aktivít, všetkých zložiek podniku a vytvoriť jednotný a nedeliteľný celok jeho ďalších perspektív

Stratégia v oblasti marketingu
» sa zameriava na dosiahnutie perspektívnych marketingových cieľov v rámci konkrétneho marketingového prostredia
» stratégiu charakterizuje smer, ktorý bude organizačná jednotka v danom časovom období sledovať a ktorý vedie k najúčinnejšej alokácii zdrojov pre dosiahnutie vytýčených marketingových cieľov

Hlavné rysy marketingovej stratégie
Na všeobecnej úrovni
» môžeme konštatovať, že marketingová stratégia rešpektuje základné zásady marketingu a vychádza z nich
Znamená to:
» uvedomelú orientáciu na trh a zákazníka a plné uspokojenie jeho potrieb
» súčasne posúdenie schopností a možností podniku s ohľadom na jeho ciele

Kľúčové slová:

marketingová stratégia

SWOT

marketing

strategický marketing

plánovanie

riadenie



Obsah:
  • Riadenie a strategické marketingové riadenie
    Plánovanie a strategické marketingové plánovanie
    Marketing a strategický marketing
    Strategický riadiaci proces
    Definovanie poslania podniku
    Identifikácia príležitostí podniku
    Charakteristika strategického marketingového procesu
    Plánovacia etapa strategického marketingového procesu
    Silné a slabé stránky podniku
    Príležitosti a ohrozenia pre podnik
    SWOT analýza
    Analýza konkurencie
    Silné a slabé stránky konkurencie
    Štrukturálna analýza konkurenčného prostredia
    Skúmanie nákladovej pozície podniku
    Základná myšlienka umiestnenia produktu
    Formulovanie marketingových stratégií
    Marketingové nástroje a stratégia
    Formulovanie marketingových stratégií oblasti produktu
    Formulovanie marketingových stratégií v cenovej oblasti
    Realizačná etapa strategického marketingového procesu
    Kontrolná etapa strategického marketingového procesu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko