Vývoj podnikových teórií
Popis:
VÝVOJ PODNIKOVÝCH TEÓRIÍ
Firma bola už v dávnej minulosti predmetom záujmu ekonomickej teórie. Prvá učebnica, ktorá sa považuje za základ vedeckého prístupu k podniku vznikla v Benátkach v roku 1494. Jej autorom bol mních Luca Paccioli, ktorý svoje dielo nazval „ Summa de Arithmetica Geometria Proportioni et Proportionalita“. V práci sa zaoberá podvojným účtovníctvom a obchodom.
K ďalším významným predstaviteľom podnikovej ekonomiky patria Jacques Savary svojou prácou „ Dokonalý obchodník“ ( 1675), Carl Gunther Ludovici prácou „ Academia obchodníkov alebo úplný obchodnícky lexikon“ ( 1756). V roku 1804 vyšla práca Johanna Michaela Leusche „ Obchodný systém“, v ktorej popisoval obchod z národohospodárskeho a podnikového hľadiska.
J.B. Say - predstaviteľ klasickej anglickej ekonómie (18. stor.) zaviedol do ekonomickej teórie nové ekonomické pojmy - zisk, mzda, kapitál, renta a formuluje zákon trhu, podľa ktorého ponuka automaticky vytvára dopyt, pričom rozsah trhu je úmerný rozsahu výroby. Jeho teória podporuje liberalizmus a voľnú konkurenciu v hospodárstve.
Kľúčové slová:
globalizácia
podniková sféra
logický prúd
Baumollov model
Williamsov model
teória firmy
Obsah:
- Štyri fázy priebehu nákladov
Prínosy v oblasti globalizácie
Problémy a možné riziká globalizácie
Pozitívne trendy globalizácie na podnikovú sféru
Negatívne trendy globalizácie na podnikovú sféru
Zakladateľské osobnosti súčasnej podnikovo hospodárskej teórie
Abstraktno-logický prúd
Obdobie 1939, predstavitelia baumol, williamson
Baumollov model
Williamsov model
Teória rastu podniku
Sociálno-ekonomické teórie firmy
Behavioristická teória firmy
Behavioristicka teória firmy a jej varianty
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.