Popis:
Vzťahy s verejnosťou
Podmienky:
Cez elearning, prihlásiť sa heslo: VV123⃰
2 testy, prvý test obsahom je prvých 7 kapitol, druhý test zvyšné kapitoly
Literatúra:
I. Žáry: Vzťahy s verejnosťou 1996
1. PUBLIC RELATIONS
- sústavné a premyslené pôsobenie (organizácie) na rozličné skupiny verejnosti s cieľom vytvárať priaznivý obraz a dobré vzťahy.
Majú 3 hlavné funkcie:
Informovanosť ľudí
Presviedčať ich
Zlepšovať vzájomné vzťahy.
Verejnosť
- sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie (inštitúcie) firmy, a pod.
Druhy verejnosti:
- parlamentné kruhy (poslanci, funkcionári, úradníci)
- vláda (ústredná štátna správa - jej členovia, ministri, aparát)
- orgány a predstavitelia územnej ( miestnej štátnej správy)
- činitelia a orgány samosprávy,
- finančné kruhy (banky, sporiteľne, poisťovne, burzy, ...finanční analytici)
- partnerské organizácie doma i v zahraničí
- akcionári,
- zamestnanci
- zákazníci,
- novinárske kruhy
Kľúčové slová:
vzťahy
verejnosť
publicita
reklama
osveta
Obsah:
- PUBLIC RELATIONS
VZNIK A FORNOVANIE VZŤAHOV
Publikum a spôsoby komunikácie
ETIKA VO VZŤAHU S VEREJNOSŤOU
Postavenie štátu, podnikateľského sektora, tretieho sektora v PR
Zamestnanci a zahraničie vo vzťahu s verejnosťou
Úloha tlačového tajomníka a masmédií v PR
Zvládanie krízy
Úloha a význam Lobbingu
Nové tendencie v PR
Internetové vzťahy s verejnosťou
Imidž a kvalita komunikácie v PR
Strategická komunikácia