Popis:
1. Úvod do problematiky. Definovanie základných pojmov
Public relations PR
» sústavné a premyslené pôsobenie (organizácie) na rozličné skupiny verejnosti s cieľom vytvárať priaznivý obraz a dobré vzťahy.
PR majú - tri hlavné funkcie:
1. informovať ľudí,
2. presviedčať ich,
3. zlepšovať ich vzájomné vzťahy.
Verejnosť (publikum)
» sociálne diferencovaná skupina ľudí, významná z určitého hľadiska pre fungovanie príslušnej organizácie/inštitúcie/firmy a pod.
Druhy verejnosti:
1. parlamentné kruhy (poslanci, funkcionári, úradníci),
2. vláda (ústredná štátna správa - jej členovia, ministri, aparát;
3. orgány a predstavitelia územnej (miestnej štátnej správy),
4. činitelia a orgány samosprávy,
5. finančné kruhy (banky, sporiteľne, poisťovne, burzy, finanční analytici...),
6. partnerské organizácie doma i v zahraničí,
7. akcionári,
8. zamestnanci,
9. zákazníci (skutoční/potenciálni),
10. novinárske kruhy.
PRESS AGENTRY - vytváranie, generovanie, naháňanie publicity vytváraním zaujímavých podujatí a tvorbou príbehov na pritiahnutie pozornosti médií s cieľom upozorniť na daný predmet či danú tému verejnosť.
PUBLIC AFFAIRS - špecializovaná časť public relations, ktorá buduje a udržiava vládne a komunitné vzťahy s cieľom ovplyvniť verejnú politiku.
Kľúčové slová:
vzťahy s verejnosťou
publikum
tlačový tajomník
história
Obsah:
- 1. Úvod do problematiky. Definovanie základných pojmov.
2. Vznik a formovanie vzťahov s verejnosťou.
3. Publikum a spôsoby komunikácie.
4. Etika vo vzťahoch s verejnosťou.
5. Postavenie štátu, podnikateľského sektora, tretieho sektora vo vzťahoch s verejnosťou.
6. Postavenie komunity, zamestnancov a zahraničia vo vzťahoch s verejnosťou.
7. Úloha tlačového tajomníka a masmédií vo vzťahoch s verejnosťou.
8. Zvládanie krízy.
9. Úloha a význam lobingu.
10. Nové tendencie vo vzťahoch s verejnosťou.
11. Internetové vzťahy s verejnosťou.
12. Imidž a kvalita komunikácie vo vzťahoch s verejnosťou.
13. Strategická komunikácia.