Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Základné pojmy manažmentu

«»
Prípona
.rar
Typ
prednášky
Stiahnuté
12 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
25231
Posledná úprava
08.06.2009
Zobrazené
3 115 x
Autor:
pavlo
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Základné pojmy manažmentu:
 manažment
 manažér
 organizácia

Definícia manažmentu:
Manažment je proces zameraný na efektívne dosahovanie cieľov, obsahom ktorého je plánovanie, organizovanie, vedenie ľudí a kontrola, ako základné funkcie manažmentu.

Existuje viacero definícií. Tie sa od seba odlišujú podľa toho, aký cieľ sledujú. Spoločné znaky pre definície manažmentu sú:
 manažment sa chápe ako proces
 manažment je manažmentom ľudí
 manažment je spojený s dosahovaním cieľa, pričom jeho dosiahnutie má byť efektívne.

Manažér
Definícia:
Manažér rozmiestňuje ľudské a ostatné zdroje organizácie a usmerňuje jednotlivé činnosti, ktoré sa v organizácii vykonávajú v záujme efektívneho dosiahnutia cieľa.

Kľúčové slová:

manažment

manažér

organizácia

vývoj manažmentu



Zdroje:
  • 1. Coates, Ch. (1997): Efektivní řízení. Praha, Grada Publishing.
  • 2. Donnelly, J. H. – Gibson, J. L. – Ivancevich, J. M. (1997): Management. Praha, Grada.
  • 3. Echaudemaison, C.-D. a kol. (1995): Slovník ekonomie a sociálních věd. Praha, E.W.A. Edition, s.r.o.
  • 4. Fischel, M. – Goldstűcker, E. – Kosík, K. – Kratochvíl, I. – Mahler, Z. – Ráž, R. – Vlček, J. (1996): Rozpravy o řízení. Praha, Naše vojsko.
  • 5. Jirásek, J. (1993): Transformační řízení. Praha, Grada.
  • 6. Jirásek, J. (1995): Návrat k prosperitě. Praha, Grada.
  • 7. Koontz, H. – Weihrich, H.(1993): Management. Praha, Grada.
  • 8. Kovařík, F. (1991): Prosperita má svůj klíč. Praha, Data-consulting.
  • 9. Matsumoto, K. (1997): Participativní management. Praha, Grada Publishing.
  • 10. Papula, J. (1993): Strategický manažment – výzva pre manažérov. Bratislava, Elita.
  • 11. Peters, T. J. – Waterman, R. H. (1992): Hledání dokonalosti. Praha.
  • 12. Porter, M. E. (1992): Konkurenční výhoda. (Jako vytvořit a udržet si nadprůměrný výkon.) Praha, Victoria Publishing.
  • 13. Porvazník, J. (1999): Celostný manažment – piliere kompetentnosti v riadení. Bratislava, Sprint.
  • 14. Provazník, V. a kol. (1997): Psychologie pro ekonomy. Praha, Grada Publishing.
  • 15. Rolf, M. Bay: Úspešný cílový management.
  • 16. Rudy, J. (1997): Manažment a teória chaosu alebo nový model organizácie. Bratislava, Faber.
  • 17. Rudy, J. - Piškanin, J. a kol. (1998): Manažment, klasické teórie a moderné trendy. Bratislava, Inštitút zahraničného obchodu a vzdelávania.
  • 18. Sedlák, M. (1997): Manažment. Bratislava, Elita.
  • 19. Seiwert: Časový manažment.
  • 20. Tepper, B. B. (1996): Manažérske znalosti a dovednosti. Praha, Grada.
  • 21. Valica, M. – Harkabus, Š. (1996): Rozvoj osobnosti manažéra. Banská Bystrica, Metodické centrum.
  • 22. Vodáček, L. – Vodáčková, O. (1999): Management – teorie a praxe v informační společnosti. Praha, Management Press.
  • 23. Vružek, Š. (1999): Teória a prax manažmentu. Prešov, ManaCon.
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko