Popis:
Úvod
Podnikateľské prostredie sa v súčasnom období trhového hospodárstva vyznačuje veľkým rozsahom problémov, ktoré je možné čoraz ťažšie riešiť obvyklými prostriedkami. Významnou časťou týchto problémov sú neustále stúpajúce náklady a dravé konkurenčné prostredie na domácich a zahraničných trhoch. Podnik je preto nútený ustavične zdokonaľovať svoje vnútorné procesy a systémy riadenia, ktoré mu umožnia hodnotiť plnenie cieľov, odhaľovať riziká, plánovať a programovať vývoj podniku a mnoho ďalších.
Dôležitým nástrojom, ktorý pomáha podnikom tieto úlohy plniť, je controlling. Controlling je súhrn pravidiel, ktorý pomáha dosiahnuť podnikové ciele, zabraňuje prekvapeniam a v prípade, že objaví nebezpečenstvo, ktoré si vyžaduje prijať v riadení účinné opatrenia na jeho elimináciu, včas „rozsvieti červenú“.
V našej seminárnej práci sa zameriame konkrétne na controlling pohľadávok.
...
Kľúčové slová:
pohľadávka
controlling
controlling pohľadávok
riadenie pohľadávok
splatnosť
platba
úhrada
vymáhanie
faktoring
forfaiting
diskont
provízia
zmenky
Obsah:
- Kredit manažment sleduje dve periódy:
Kredit manažér sa zaoberá týmito oblasťami:
Zaradenie kredit manažmentu:
Kreditné štandardy
Porovnanie faktoringu a forfaitingu
Funkcie faktoringu
Náklady faktoringu
Výhody forfaitingu
Zmenky pri forfaitingu
Podmienky odkúpenia dlhodobejšej pohľadávky (forfaitingu):
Podmienky forfaitingu
Príklad forfaitingu
Výpočet zmenkových súm (Face value)
Výpočet diskontu a čistého výnosu (Net value)
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- skriptá
- internet