Popis:
Proces tvorby marketingovej stratégie
Dobrá analýza - jasné ciele - dobrá stratégia
Charakteristické črty strategických procesov - rozhodnutí (čas, zdroje, rozhodovanie, význam, informácie, vplyv, neistota...) - vychádzajú z analýza SWOT i prognóz - MATADOR OMSK, GM Saturn...
Proces tvorby - aké kroky je vhodné (odporúčané) urobiť, aby sme na základe konkurenčných výhod vytvorili dobrú stratégiu (aby sa dala zrealizovať a vyhodnotiť = plán), eliminuje riziko.
Čo je marketingová stratégia?
Úvaha (predstava) o tom , ako dosiahnuť cielené budúce postavenie firmy na trhu (70-e r. ropná kríza - ponuka malolitrážnych automobilov):
- koho ? - aké trhy, akých zákazníkov (potreba - dopyt) - pozícia
- ako ? (M.mix - ponuka, rozsah M-operácií, intenzita pôsobenia, vzťah ku konkurencii, ...)
„Herný plán“ - súbor manévrov (spôsob), ktoré umožnia firme dosiahnuť a udržať projektované postavenie a ciele (Ako reagovať na prípadnú zmenu situácie? Čo robiť?)
...
Kľúčové slová:
marketing
manažment
marketingový manažment
marketingová stratégia
makretingové pánovanie
marketingové strategické plánovanie
konkurencia
marketingové ciele
produkt
trh
zisk
distribúcia
Obsah:
- 1. Proces tvorby marketingovej stratégie
2. Čo je marketingová stratégia?
3. Členenie marketingových stratégií
3.1. Marketingová stratégia na úrovni firmy
3.1.1 Možnosti zvyšovania zisku
3.1.2 Možnosti zvyšovania obratu (I. Ansoff)
3.2. Stratégie na úrovni marketingových funkci
3.2.1 Vzhľadom k marketingovému mixu
3.2.2 Vzhľadom k cieľovým skupinám
3.2.3 Vzhľadom k obchodu (komunikácii)
3.2.4 Vzhľadom ku konkurencii
3.2.5 Vzhľadom k času
3.2.6 Vzhľadom k zemepisnému trhu
4. Ohodnotenie strategických variantov