Oligopol - ekonomika
«»
Popis:
Pojem „oligopol“ je z gréckych slov „oligos“ a „polis“, čo doslovne znamená „niekoľko predávajúcich“. Tento pojem vznikol v rámci neoklasickej teórie dokonalej a nedokonalej konkurencie. Podľa nej majú oligopolisti určujúci vplyv na príslušnú cenu trhovej rovnováhy.
Oligopol predstavuje bežnú a asi najrozšírenejšiu formu trhovej štruktúry v modernej ekonomiky. Do oligopolistickej štruktúry môžeme napríklad zaradiť odvetvie automobilového alebo oceliarskeho priemyslu.
Kľúčové slová:
oligopol
trhová štruktúra
cenová politika
produkcia
výrobná stratégia
Obsah:
- Úvod
Charakteristika trhovej štruktúry
Podmienky rovnováhy Oligopolu
Scenáre pri výpočte optimálnej výrobnej stratégie
Cournotov model rovnováhy Oligopolu
Stackelbergov model rovnováhy
Zdroje:
- Fendeková E.: Oligopoly a regulované monopoly. Bratislava: IURA EDITION, 2006
- Fendek M.: Kvantitatívna mikroekonómia. Bratislava: IURA EDITION, 1999
- Kajetana Hontyová, Ján Lisý, Helena Majdúchová: Základy ekonómie a ekonomiky. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2004
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.