Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 116
projektov

Podnikateľská etika

«»
Prípona
.ppt
Typ
prezentácia
Stiahnuté
42 x
Veľkosť
0,5 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
6336
Posledná úprava
01.08.2018
Zobrazené
8 983 x
Autor:
katka1
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Nikdy som sa doteraz hlbšie nezamýšľala nad potrebou existencie etiky v podnikaní či businesse. Každá ľudská činnosť sa riadi určitými všeobecne uznávanými pravidlami. Nejde len o formálne normy, ktoré predstavujú zákony, vyhlášky, smernice alebo predpisy. V tejto súvislosti ide o dodržiavanie etických noriem a zásad v konaní a správaní ľudí v rozličných životných situáciách, či už doma alebo na pracovisku. Zo všetkých existujúcich foriem aplikovanej etiky či už ide o etiku manažérsku, etiku organizácií, športu alebo medicínsku etiku, som si vybrala ako tému mojej semestrálnej práce práve podnikateľskú etiku. Vo svojej práci sa budem venovať histórii etiky, čo znamená samotný pojem etika, ďalej rozoberiem čo je podnikateľská etika, čo skúma a čo je jej predmetom, aký je jej význam a tiež aj to, aké miesto má podnikateľská etika vo sfére businessu. Je však smutné, že len málokedy ide teória podnikateľskej etiky ruka v ruke aj s praxou. V našom Slovenskom podnikaní je ešte stále na prvom mieste zisk, ako dodržiavanie etických princípov práve pri dosahovaní poctivého zisku v súlade s etickými zásadami.

Kľúčové slová:

podnikateteľská etika

business

história etiky

zisk

etické princípy

morálka



Obsah:
  • História etiky
    Čo je to etika?
    Podnikateľská etika
    Definícia podnikateľskej etiky
    Zásady podnikateľskej etiky
    Oblasti porušovania etiky
    Čo je predmetom podnikateľskej etiky a čo skúma?
    Význam podnikateľskej etiky
    Podnikateľská etika a jej vstup do praxe
    Podnikateľská etika v businesse
    Záver
    Literatúra

Zdroje:
  • DUDINSKA, E. a kol.: Byť úspešný v inej krajine znamená vedieť sa prispôsobiť miestnym zvyklostiam. Trend, 1995
  • VAJDA,J.: Etika. Nitra, Enigma 1995.
  • LUKNIČ,A.S.: Štvrtý rozmer podnikania - etika. Bratislava, SAP 1994.
  • HANULÁKOVÁ E., Etika v marketingu, Bratislava, Eurounion 1996
  • Internet
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko