Spájanie marketingových a firemných stratégií
«»
Popis:
Po prečítaní tejto kapitoly by ste mali:
- Vedieť opísať tri úrovne stratégie v organizácii a ich vzájomné vzťahy a ich vzťah k marketingovej funkcii.
- Vedieť vysvetliť, prečo obchodná činnosť (business), poslanie, kultúra
Chápať, ako si organizácie určujú strategické smerovanie pomocou zhodnotenia pozície, ktorú majú a vytyčovania svojej cieľovej pozície v budúcnosti.
- Vedieť opísať riadenie marketingu (marketing mnagement) a jeho tri kľúčové fázy: plánovanie, implementáciu a kontrolu a sprievodnú analýzu
- Vysvetliť, ako sa prvky marketingového mixu spájajú do jednotného marketingového programu.
- Opísať, ako marketingová kontrola porovnáva skutočné výsledky s plánovanými cieľmi a zaoberá sa odchýlkami od plánu.
Kľúčové slová:
stratégie v organizácii
poslanie
kultúra
riadenie marketingu
plánovanie
marketingový proces
Obsah:
- Úrovne stratégie v organizáciách
Poslanie vysokej školy manažmentu
Určenie strategického smerovania
Strategický marketingový proces
Štruktúra marketingového plánu
Organizácia typickej výrobnej firmy
Firemná úroveň
Obchodná jednotka
Úroveň obchodnej jednotky
Funkčná úroveň
Mnohofunkčné tímy
Poslanie
Kultúra
Zainteresovaní (stakeholders)
Ciele
Trhový podiel
Spôsobilosti
Konkurenčná výhoda
Kvalita
Porovnávanie s lepšími (benchmarking)
Strategický marketingový proces
Situačná (swot) analýza
Segmentácia trhu
Marketingová stratégia
Marketingová taktika
Hlavné rozdiely (points of difference)
Marketingový plán
Zisk
Situačná analýza
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.