Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 116
projektov

Trh a ekonomika

«»
Prípona
.ppt
Typ
prezentácia
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
31518
Posledná úprava
25.04.2010
Zobrazené
1 675 x
Autor:
dada99
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
TRH je definovaný ako stretnutie kupujúcich a predávajúcich, ktorí si dobrovoľne vymieňajú tovary a služby.
Základná podmienka definície trhu – DOBROVOĽNÁ VÝMENA.
TRHOVÝ MECHANIZMUS je forma organizácie ekonomiky, v ktorej spotrebitelia a podniky vstupujú do vzájomných vzťahov na trhu. Jeho prostredníctvom kupujúci a predávajúci navzájom ovplyvňujú množstvá a ceny predávaných tovarov. Funguje prostredníctvom ponuky, dopytu a pôsobenia cien.
TOVAR je hotový výrobok alebo služba, ktorá je určená na predaj, resp. na výmenu.
Na cenu tovarov má vplyv i štátna regulácia, ktorá môže obmedziť mieru zisku tzv. regulovaním cien (štát stanoví najvyššiu možnú cenu na daný výrobok). Štátnymi dotáciami, ktorými štátny rozpočet prispieva podnikom na výrobu (napr. elektriny, tepla, vody) sa ceny znižujú.

Kľúčové slová:

trh

trhový mechanizmus

dopyt

ponuka

cena

rovnováha dopytu a ponuky

tovar a cena



Zdroje:
  • ÁRENDÁŠ, Marko, Základy ekonómie. Nitra : SPU, 1999. 400 s. ISBN 80-967111-3-X
  • SAMUELSON, Paul A. - NORDHAUS, William D, Ekonómia I. Bratislava : Danubiaprint, š. p., 1992. 420 s. ISBN 80-7127-030-X
  • KRAVÁRIK, Kamil – MRAVCOVÁ, Zlatica – TARÁBEK, Pavol, Ekonomika 1. Bratislava : Didaktis, s. r. o., 1993. 80 s. ISBN 80-85456-19-2
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko