Analýza medzinárodného obchodu konkrétnej firmy
«»
Popis:
V dnešných zložitých podmienkach ekonomického prostredia je pre mnohé podniky obtiažné presadiť sa na trhu a prekonať konkurenciu. Avšak aj v podmienkach zložitosti je možné presadiť sa, získať popredné postavenie a úspešne bojovať s konkurenciou. Manažment každej firmy sa snaží hľadať spôsoby ako využiť súčasnú situáciu a ako sa posunúť vpred. Preto je logické, že vedenie moderne zmýšľajúcej firmy sa usiluje uspieť aj na zahraničnom trhu a využívať trhový potenciál a kúpnu silu iných regiónov a krajín. V súčasnosti sa preto množstvo firiem uberá touto cestou a usiluje sa získať tak nových zákazníkov a v prípade úspechu aj značné výsledky na medzinárodnej úrovni.
Vo svojej prípadovej štúdií som sa zaoberal firmou, ktorá sa špecializuje sa na výrobu a distribúciu audio nábytku, hifi nábytku, audiopríslušenstva a hifipríslušenstva. Táto firma chce rozšíriť svoju produkciu a presadiť sa aj na zahraničnom trhu.
Vybral som si tri potencionálne krajiny, do ktorých by táto firma mohla exportovať. Avšak na základe určitých kritérií, ktoré v tejto štúdií zistím som si vybral jednu najatraktívnejšiu a pre export najvýhodnejšiu, ktorú podrobne rozanalyzujem.
Kľúčové slová:
medzinárodný obchod
export
zahraničný trh
Obsah:
- 1 ÚVOD 3
2 PROBLEMATIKA (teoretická časť) 4
2.1. Medzinárodný obchod 4
2.1.1. Vývoj medzinárodného obchodu 5
2.2 Export 6
2.2.1. Príčiny vstupu na zahraničný trh 6
2.2.2. Metódy vstupu na zahraničný trh 6
3 CIEĽ PRÁCE 9
4 PREDSTAVENIE FIRMY 10
4.1. StandAudio s.r.o. 10
4.1.1. Základné informácie o firme 11
5 OBCHODNÝ PRÍPAD 12
5.1. Výber krajiny a jej charakteristika 12
5.2. Forma vstupu 17
5.3 Distribúcia 17
6 ZÁVER 18
7 SYMMARY 19
8 ZOZNAM POUŽITEJ LITERATÚRY (a iných zdrojov) 20
9 PRÍLOHY 21
Zdroje:
- Šupín M.: Medzinárodný obchod. Vydavateľstvo TU vo Zvolene. Zvolen. 2007, s. 37 – 39 ISBN 978-80-228-1758-5
- ...
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.