Popis:
Produkt je označením komplexného pojmu, ktorý je potrebné zadefinovať. Je to niečo, čo sa môže na trhu ponúkať do pozornosti, na získanie, používanie alebo na spotrebu a má schopnosť uspokojiť želanie alebo potrebu. Patria sem fyzické predmety, služby, osoby, miesta, organizácie a myšlienky.
Jadrom produktu je podstata užitočnosti, ktorú kupujúci kupuje.
Vlastný produkt zahŕňa vyhotovenie, štýl, kvalitu, meno značky a obal výrobku. Nanešťastie kvalitu služby je ťažšie zadefinovať a posúdiť ako kvalitu výrobku. O čo vyššia kvalita služby znamená väčšie uspokojenie zákazníka, tiež znamená ale pre firmu vyššie náklady. Aj moja firma musí častokrát voliť kompromis medzi spokojnosťou zákazníka a ziskovosťou firmy.
Rozšírený produkt je vlastný produkt, ku ktorému sú priradené rôzne, s ním ponúkané služby, ako napr. záruky, inštalácia, bezplatný odvoz a pod.
Kľúčové slová:
produkt
produktový rad
produktový mix
rozhodovanie
kúpa produktu
životný cyklus
stratégia
Obsah:
- Produkt
Vlastný produkt
Produktový rad
Produktový mix
Podľa klasifikácie produktov
Rozhodovanie o jednotlivých produktoch
Rozhodovanie o službách podporujúcich kúpu produktu
Rozhodnutia o produktovom rade
Rozhodovanie o produktovom mixe
Stratégia životného cyklu výrobkov