Popis:
1. Tvorba a hľadanie podnikateľských nápadov
Uvažovali sme nad oblasťou ktorá nám je najbližšia a v ktorej by ste mohli využiť naše vedomosti, zručnosti, kontakty. Mnohí podnikatelia takto začínali, je potrebné však sa zmieniť aj o tom, že už skúsenejší podnikatelia, resp. podnikateľské skupiny si vyberajú odvetvie, v ktorom chcú podnikať nielen podľa vzťahu ale aj podľa analýz a trendov ktoré ukazujú akým tempom bude odvetvie rásť a akú predpokladanú mieru ziskovosti by mohli v tomto odvetví dosiahnuť.
Je potrebné byť vnímavý voči svojmu okoliu a trhu, pozorovať ho, získavať informácie a vyhodnocovať ich. Zdroje možných nápadov sú všade okolo nás:
Zákazníci
Sú najdôležitejším zdrojom nápadov. Aj ten najlepší nápad sa stane neúspešným pokiaľ sa nebude páčiť zákazníkom. Najčastejšie sa informácie od zákazníkov získavajú pozorovaním, rozhovormi, anketou a ďalšími prieskumnými metódami. Pre vás je dôležité, aby ste na názor zákazníkov nikdy nezabúdali.
Konkurencia
Získavame informácie o potenciálnej konkurencii, analyzujeme ich výrobky alebo služby, zistime ich slabé stránky, kombinujeme ich úžitkové vlastnosti a zistime, či by sme nemohli ponúknuť zákazníkom niečo lepšie, alebo lacnejšie...
Kľúčové slová:
nápad
príležitosť
podnik
konkurencia
strategická analýza
Obsah:
- 1. Tvorba a hľadanie podnikateľských nápadov
2. Hodnotenie podnikateľských príležitostí
3. Informácie o podniku
A) Poslanie podniku
B) Oblasť podnikania
C) Strategické ciele
4. Forma podnikania
5. Spôsob získania firmy
6. Spôsob rozdelenia zisku
7. Strategická analýza