Popis:
Vzdelávanie môže mať veľa podôb, môže sa týkať najrôznejších oblastí a môže sa zabezpečovať vo vnútri organizácie, ale aj cestou externých vzdelávacích a školiacich inštitúcií. V prvom rade si treba uvedomiť že treba systematicky vzdelávať zamestnancov. Jeden z nástrojov je podnikový systém vzdelávania.
Podnikový systém vzdelávania zaručí:
- neustále dodáva podniku odborne pripravených zamestnancov,
- umožňuje priebežné formovanie pracovných schopností zamestnancov podľa potrieb podniku,
- neustále zvyšuje kvalifikáciu, vedomosti, zručnosti zamestnancov, prispieva k hľadaniu vnútorných zdrojov pokrytia potreby pracovných síl,
- umožňuje neustále zdokonaľovanie vzdelávacích procesov ,
- zlepšuje sa vzťah zamestnancov k podniku a zvyšuje sa motivácia zamestnancov,
- prispieva k urýchleniu personálneho a sociálneho rozvoja zamestnancov. [2]
V systéme pracovných schopností človeka sa obvykle rozlišujú tri oblasti formovania:
Oblasť vzdelávania - kedy sa formujú základné a všeobecné vedomosti, ktoré umožňujú človeku žiť v spoločnosti. Oblasť vzdelávania je orientované prevažne na sociálny rozvoj jedinca a na jeho osobnosť.
Oblasť kvalifikácie je orientovaná na prípravu na povolanie, doškoľovanie a prehlbovanie kvalifikácie.
Kľúčové slová:
informačný manažment
e-learning
vzdelávanie
zdôvodnenie
podnik
implementácia
Obsah:
- OBSAH:
Sumarizácia faktov 5
1 Profil a charakteristika spoločnosti: 5
1.1 Vzdelávanie v podniku cemmac a.s. 5
Špecifikácia skúmaného problému 8
2 SÚČASNÝ STAV POUŽÍVANIA E - VZDELÁVANIA 8
2.1 E - vzdelávanie v podniku CEMMAC a.s. 8
2.2 SÚČASNÝ STAV POUŽÍVANIA E - VZDELÁVANIA VO SVETE 8
2.3 Hlavná charakteristika a súčasti e-learningu 9
Analýza príčin 10
3 Analýza príčin 10
Možné riešenie: 11
4 Navrhované riešenia 11
4.1 Návrh učebne a výber štandardných spoločností na e - vzdelávanie 11
4.1.1 Licencované e-learnigové systémy 12
4.1.2 Porovnanie vybraných, voľne dostupných e-learningových systémov 14
4.1.3 Kroky pre zavedenie e - vzdelávania v Cemmac a.s. 14
4.1.4 Implementácia LMS (Learning Management Systému) 17
4.1.5 Schéma toku informácií v procese e - vzdelávania 19
4.1.6 Centrum podpory e - learningu 20
4.1.7 Architektúra výukového prostredia na internete 21
4.2 Multimediálne programy 21
4.2.1 Obsah využitia multimédií 22
4.2.2 Využívanie multimédií v e - vzdelávaní 22
4.2.3 Principy a standardy v oblasti možného využita multimédií 23
Doporučené riešenie 24
5 Doporučené riešenie 24
5.1 Využívanie existujúcich multimediálnych titulov 24
5.2 Výberové kritériá na zavádzanie e - vzdelávania 25
Zdôvodnenie 26
6 Zdôvodnenie 26
Internetové odkazy a bibliografické odkazy: 27
Zdroje:
- KVĚ TOŇ K.: Aktuální problémy při zavádení online výuky na ČVUT In:Zborník z konferencie mezinárodní konferenci Information &Communication
- Orbanová, E-lerning pre každého , zborník eLearn 2003, s.108
- Ožvoldová, Využitie multimédií pri výučbe bakalárskej fyziky na STU v Bratislave, zborník eLearn 2003, s.25
- Trnka Z., Principy soustav automatického řízení, Praha, 1965
- Turčáni, Možnosti e-Learningu pri príprave odborníkov pre informačnú spoločnosť, zborník eLearn 2003, s.62
- Várkoly L., Kieltika L., Možnosti využitia PC a PC sieti vo vybraných odvetviach hospodárstva, GC - Tech Trenčín 2001, s.199.