Informacie pre vývoj nových výrobkov
Popis:
Výrobok – produkt, je symbolom a zároveň realitou integrovaného riadenia firmy. Na jednej strane firmu reprezentuje navonok a odlišuje ju od firiem druhých, na druhej strane v sebe integruje všemožné manažérske technicko-ekonomické úsilie tejto firmy. Vo Výrobku sa tak stretávajú požiadavky trhu s možnosťami a schopnosťami podniku. Výsledok tohto spojenia predstavuje výrobok úspešne uvedený na trh, ktorý je ocenený nielen trhom ako uspokojenie požadovaných či potenciálnych potrieb, ale takisto aj samotným výrobcom.
V súčasnosti musí každý výrobca vyrobiť taký výrobok aby jeho vlastnosti boli zhodné s požiadavkami zákazníka a popritom musí vynaložiť veľmi rozsiahly súbor činností na jeho vývoj. Výsledkom je potom výrobok s požadovanými vlastnosťami.
Vývoj nových výrobkov v posledných desaťročiach začal výrazne podliehať novým, zmeneným požiadavkám trhu. Tomuto trendu je nevyhnutné prispôsobiť aj stratégie, pomocou ktorých je potrebné výrobky vyvíjať tak, aby zodpovedali týmto novým požiadavkám...
Kľúčové slová:
vývoj nových výrobkov
vývoj výrobkov
Zdroje:
- 1. Leščišin M.: Manažment výroby, Bratislava, Fakulta podnikového manažmentu Ekonomickej univerzity v Bratislave 2003
- 2. Leščišin M. a kol.: Rozvoj systému riadenia podniku, Bratislava, Alfa 1988
- 3. Linczényi A.: Manažérstvo kvality, Bratislava, Slovenská technická univerzita 2001
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.