Konštrukčný návrh jednostupňovej planétovej prevodovky
Popis:
3 Konštrukčný návrh jednostupňovej planétovej prevodovky
3.1 Vnútorný prevodový pomer
Rovnica kinematickej väzby je daná zo vzťahu:
Tak pri zabrzdení brzdy sa korunové koleso nebude otáčať, čiže a prevodový pomer planétovej prevodovky sa teraz bude rovnať vzťahu:
Z tejto rovnice sa potom určí vnútorný prevodový pomer a ten je vyjadrený vzťahom:
Aby bol mechanizmus racionálny musia platiť podmienky určené týmito rovnicami:
< <4
→ relatívna uhlová rýchlosť vzhľadom na unášač
Potom uhlová rýchlosť centrálneho kolesa je daná vzťahom:
a uhlová rýchlosť unášača:
Kľúčové slová:
kinematické
geometrické a pevnostné výpočty
prevodovka
prevodový pomer
ozubenie
hriadeľ
Obsah:
- 3 Konštrukčný návrh jednostupňovej planétovej prevodovky
3.1 Vnútorný prevodový pomer
3.2 Návrh počtu zubov kolies
3.3 Materiál ozubených kolies podľa STN 014686
3.4 Návrh modulu zubov
3.5 Pevnostná kontrola ozubenia podľa STN 014686
3.6 Návrh a výpočet ložísk v planétovej prevodovke
3.7 Návrh hriadeľov planétovej prevodovky
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.