Marketingové prostredie a jeho vplyv na podnik
«»
Popis:
Firmy pôsobia v komplexe trhového prostredia. Kto si chce na trhu udržať pozíciu, musí starostlivo sledovať a analyzovať svoje okolie. Vo všeobecnosti marketingové prostredie tvoria nekontrolovateľné faktory, ktoré obklopujú podnik.
Marketingové prostredie sa skladá z mikroprostredia a makroprostredia.
Mikroprostredie tvoria vplyvy obklopujúce podnik, ktoré ovplyvňujú jeho schopnosť slúžiť zákazníkom, čiže schopnosť poskytovať službu na riešenie problémov.
Makroprostredie vytvárajú širšie spoločenské vplyvy, ktoré pôsobia na celé mikroprostredie a ovplyvňujú proces výmenných vzťahov s cieľovými trhom, čiže schopnosť manažmentu spracovať a reagovať na zmeny v trendoch vývoja spoločnosti.
Marketingové prostredie ponúka oboje: príležitosti aj riziko, a podnik má využívať marketingový výskum a marketingový systém informácií, aby pozorne spracoval zmeny v prostredí.
Kľúčové slová:
makroprostredie
mikroprostredie
podnik
Obsah:
- 1 Mikroprostredie
2 Makroprostredie
3 Praktická aplikácia
Zdroje:
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.