Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Metódy merania konkurencieschopnosti

«»
Prípona
.docx
Typ
projekt
Stiahnuté
13 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
39206
Posledná úprava
04.01.2012
Zobrazené
1 978 x
Autor:
draco91
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1 Vymedzenie pojmu konkurencia
Fuchs a Tuleja rozumejú pod pojmom konkurencia proces stretávania rôznych, spravidla protikladných záujmov subjektu trhu. Proces konkurencie je podľa nich od trhu neoddeliteľný a je predpokladom jeho fungovania.

Konkurencia môže byť definovaná ako rivalita alebo boj, často medzi viac či menej rovnomernými súpermi. Schopnosť konkurovať môžeme ďalej definovať ako schopnosť výrobku byť vnímaný ako lepšia alternatíva k výrobkom ponúkanými konkurenčnými spoločnosťami.
...
1.1.2 Necenová konkurencia
Cieľ necenovej konkurencie ostáva zhodný s cieľom cenovej konkurencie, a to dosiahnuť, aby potenciálny zákazník uprednostnil pri výbere podniku u ktorého nakúpi výrobky, práve ten ktorý podnik.
Nasledujúca tabuľka prináša prehľad metód a prostriedkov, ktoré podniky využívajú pri jednotlivých metódach.
Tabuľka č. 2: Prehľad metód a prostriedkov jednotlivých foriem konkurencie...

Úspešnosť konkurencieschopnosti je daná jeho hospodárskymi výsledkami a je možné ju merať finančnými ukazovateľmi podniku. Ako indikátory konkurencieschopnosti podniku je možné zvoliť ukazovatele rentability. Indikátory rentability patria medzi nasledovanejšie indikátory. Pri analýze v praktickej časti využijem nasledujúce ukazovatele:...

1.2.6 Rentabilita tržieb
Rentabilita tržieb (ROS return on sales) sa vypočíta ako pomer čistého zisku a celkových tržieb. ROS je možné brať ako ukazovateľ nákladovosti, pretože rozdiel medzi tržbami a ziskom sa rovná nákladom.

1.2.7 EBIT
Zisk z hlavnej zárobkovej činnosti pred zdanením, úhradou úrokov z cudzieho kapitálu(EBIT Earning before interests and taxes) umožňuje merať mieru zhodnotenia vynaložených nákladov v procese ich transformácie na predané výkony, je preto považovaný za kritérium vnútornej reprodukčnej schopnosti podniku.
...

Kľúčové slová:

cenová konkurencia

SWOT

BCG matica

GE matica



Obsah:
  • 1.1 Vymedzenie pojmu konkurencia
    1.1.1 Cenová konkurencia
    1.1.2 Necenová konkurencia
    1.2 Vymedzenie pojmu konkurencieschopnosť a konkurenčná výhoda
    1.2.1 Faktory konkurencie schopnosti podniku
    1.2.2 Vnútorné faktory konkurencieschopnosti podniku
    Obrázok č. 1: Vnútorné faktory konkurencieschopnosti
    1.2.3 Vonkajšie faktory konkurencieschopnosti podniku
    Obrázok č. 2: Vonkajšie faktory konkurencieschopnosti
    1.2.4 Rentabilita vlastného kapitálu
    1.2.5 Rentabilita aktív
    1.2.6 Rentabilita tržieb
    1.2.7 EBIT
    Metoda analýzy portfólia (BCG matica)
    Prednosti BCG matice
    Nedostatky BCG matice
    Matica GE
    Metóda kritických faktorov úspešnosti
    Viackriteriálne rozhodovanie
    Benchmarking
    Výhody
    Nevýhody
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko