Návrh na zvýšenie produktivity alebo konkurencieschopnosti pre vybraný podnik alebo proces
Popis:
1.1 Definícia procesu
V odbornej literatúre sa môžeme stretnúť s mnohými definíciami pojmu proces.
Väčšina z nich vychádza z definície podľa STN EN ISO 9001:2001 ktorá hovorí, že proces je súbor vzájomne pôsobiacich činností, ktoré premieňajú vstupy na výstupy. Proces je teda súbor vzájomne pôsobiacich činností, ktoré dávajú pridanú hodnotu vstupom – pri využití zdrojov – a premení ich na výstupy, ktoré majú svojho zákazníka [1].
1.2 Základné charakteristiky procesu
Medzi základné charakteristiky procesov patria: cieľ procesu, vlastník procesu, zákazník procesu, vstupy a výstupy procesu, rozsah procesu (jasne vymedzený začiatok a koniec procesu) .
1.2.1 Cieľ procesu
Stanovenie cieľa procesu a určitých merateľných ukazovateľov napĺňania procesu je nesmierne dôležité. Musíme jednoznačne poznať poslanie procesu, kam má smerovať a taktiež musíme byť schopný určiť, v akej miere sa nám darí ciele procesu napĺňať. Musíme si uvedomiť že nestačí hodnotiť cieľ procesu sám o sebe, ale v akej miere proces prispieva k naplneniu celkových cieľov spoločnosti (organizácie)...
Kľúčové slová:
proces
charakterisitka podniku
procesná mapa
dokumentácia
podnikové procesy
príprava zákazky
príprava výroby
Obsah:
- 1.1 Definícia procesu
1.2 Základné charakteristiky procesu
1.2.1 Cieľ procesu
1.2.2 Vlastník a zákazník procesu
1.2.3 Vstupy a výstupy procesu
1.3 Zdokonaľovanie podnikových procesov
1.4 Meranie výkonnosti procesov
2 Charakteristika podniku INA SKALICA a.s.
2.1 Produkty spoločnosti INA Skalica a.s.
3 Procesné mapy spoločnosti INA Skalica a.s.
3.1 Procesná mapa druhej úrovne základných procesov
3.2 Procesná mapa výroby výrobkov v segmente C, tvorba malých sérií, vzoriek a prototypov
3.2.1 Proces prípravy zákazky a dokumentácia
3.2.2 Proces prípravy výroby a dokumentácie
3.2.3 Proces výroby
4. Zhodnotenie prínosov mapovania vybraných podnikových procesov
Zoznam obrázkov a tabuliek
Tab. Rozdelenie zákazníkov podľa Haringtona
Tab. Porovnanie postupného zlepšenia a inovácie podľa Davenporta
Tab. Rozdelenie výroby spoločnosti Schaeffler
Tab. Meranie výkonnosti vykonaných opatrení
Obr. Schéma procesu
Obr. Príklad vlastníkov a zákazníkov procesov v rámci podniku
Obr. Produkty INA Skalica a.s.
Obr. Legenda k procesným mapám
Obr. Procesná mapa 2. úrovne INA Skalica
Obr. Procesná mapa 1. úrovne
Obr. Procesná mapa 3. úrovne, Príprava zákazky, Príprava výroby
Obr. Procesná mapa 3. úrovne, Výroba
Obr. Graf časov potrebných na príp. výroby/ sprac. Výkazov
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.