Operačný manažment - Just in Time
«»
Prípona
.doc |
Typ
projekt |
Stiahnuté
30 x |
Veľkosť
2,2 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
17670 |
Posledná úprava
28.01.2009 |
Zobrazené
4 646 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. História vzniku Just in Time
Začiatky filozofie začali vznikať po II. svetovej vojne vo firme Toyota Motor Company pod vedením, dnes už legendárneho Taiichi Ohna, ako výrobný systém firmy TOYOTA (Toyota Production System - TPS). Taiichi Ohno v 50. rokoch vyvinul rámci TPS v Toyote a iných firmách koncept tejto filozofie, ktorý sa často zamieňa s TPS a v tejto súvislosti aj so systémom Kanban. V systéme TPS boli využité mnohé skúsenosti z riadenia firiem v USA a Európe a na jeho koncepte pracovala firma Toyota takmer 20 rokov. Až do roku 1970 bolo využitie JIT ohraničené na TOYOTU a jej dodávateľov. Po 2. ropnej kríze, v roku 1976, mnohé firmy v Japonsku zistili, že liekom na ich problémy by mohol byť práve Just-in-Time. Od roku 1976 sa filozofia riadenia JIT prudko rozšírila v japonských výrobných i obchodných firmách. Pri jej implementácii sa mnohé firmy dopustili rovnakých chýb, akých sa neskôr dopúšťali firmy zavádzajúce JIT v USA a v Západnej Európe. Do USA začala táto filozofia riadenia prenikať po roku 1980. V Európe a Kanade sa prvé náznaky objavujú okolo roku 1982 a okolo roku 1985 sa JIT objavuje aj v Južnej Amerike.
Kľúčové slová:
Just in Time
manažment
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.