Popis:
Úvod
Dne šný r ýchlo sa meniaci svet, kde je kladení veľký dôraz na znalosti, flexibilitu a
výkonnosť, spôsobuje, že podniky núti neustále prehodnocova ť ich doteraj šie postupy a
zabehnutý systém a porovnávať ich s t ými, ktoré uplatňuje aktuálna elita. Zmeny
podnikateľského prostredia, s ktorými sa v poslednej dobe stále častejšie stretávame v
podnikateľskej praxi, ovplyv ňujú vo veľkej miere organizačnú štruktúru podniku a spôsoby
vnímania organizácii. Menia sa nielen podmienky pre podnikanie, ale aj manažérske
nástroje, ktoré sa aplikovali v minulosti.
Každá organizácia je skôr či neskôr postavená pred rozhodovaciu dilemu, či je vlastníctvo
výrobných faktorov spo ľahlivej ším prostriedkom k dosiahnutiu konkurečnej výhody, alebo
či k dosiahnutu jej strategických cie ľov napomô že externé získanie zdrojov. V ist ých
prípadoch ich vlastnenie v ýhodou je, avšak pre cielené získanie konkuren čnej výhody sa
musí organizácia zamerať na to, v čom je dobrá.
Súčasné zameranie na zisk a hodnotu pre vlastníkov, ktoré je presadzované investormi,
vytvára obrovský tlak na manažment, ktorý nie je schopný tieto po žiadavky sp ĺň ať.
Toto
výkonovo orientované prostredie motivuje manažérov nakupované zdroje kontinuálne
prehodnocovať a neustále sa uis ťova ť, že ide o zdroje, u ktorých je mo žno realizovať
najvyššiu mo žnú pridanú hodnotu. (Pod zdrojmi chápeme ľudí, zariadenie, vybavenie,
technológie a siete - dodávate ľské, zákaznícke, siete distribučných systémov, konzultantov
a pod.). Poskytovatelia outsourcingu k ním patria tie ž. Ak v konkrétnom prípade je práve
konkrétny poskytovate ľ schopn ý doda ť maximálnu pridanú hodnotu, mal by by ť zdrojom,
pre ktorého sa firma rozhodne....
Kľúčové slová:
outsourcing
flexibilita
trhy
podnikanie
marketing
správa
Obsah:
- Úvod
Outsourcing - pojem
Dôvody a s nimi spojené prínosy outsourcingu
Oblasti outsourcingu
Druhy outsourcingu
Vývojové tendencie outsourcingu
Záver
Zdroje:
- STÝBLO, J.: Outsourcing a outplacement (vyčle ňování činností a uvol ňování zam ěstnanc ů), 2005, s. 58.
- PRICEWATERHOUSECOOPERS: 11th Annual Global CEO Survey. 2008 [online]. st
- WŐHE, G., KISLINGEROVÁ, E.: Úvod do podnikového hospodá řství , 2007, s. 238.
- BRUCKNER, T., VO ŘÍŠEK, J.: Outsourcing informačních systémů, 1998, s. 37-41.
- PRICEWATERHOUSECOOPERS: 11th Annual Global CEO Survey. 2008 [online]. str. 14
- DEUTSCH, K. J.: Gewinnen mit Kernkompetenzen, 1997, s. 130-149.
- BRUCKNER, T., VO ŘÍŠEK, J.: Outsourcing informačních systémů, 1998, s. 37-41.
- GREAVER, M. F.: Strategic outsourcing, 1999, s. 11-15.
- ST ÝBLO, J.: Outsourcing a outplacement, 2005, s. 28-29.
- VYSKO ČIL, V., ŠTRUP, O.: Podpůrné procesy a sni žování re žijních náklad ů, 2003, s. 91.
- Changing Trends in Outsourcing F&A. Dostupné na internete < http://www.outsourcinghubindia.com/changing-trends.asp >
- Benefity marketingového outsourcingu. Dostupné na internete: < http://fejedelems.blogspot.com/2009/02/benefity-marketingoveho-outsourcingu.html >
- FEJEDELEM, Š. 2009: Marketingový outsourcing . Dostupné na internete: < http://fejedelems.blogspot.com/2009/02/marketingovy-outsourcing_17.html >
- Offshore outsourcing. Dostupne na internete: < http://searchcio.techtarget.com/definition/offshore-outsourcing
- CHLEBÍKOVÁ, D., MRÁZIKOVÁ, J.: Outsourcing – pozitiva a negativa. Dostupné na internete: < http://www.poradca.sk/SubPages/OtvorDokument/Clanok.aspx?idclanok=59588 >
- GREAVER, M. F.: Strategic outsourcing, 1999, s. 3-5.