Popis:
Každá spoločnosť alebo organizácia je súčasťou trhového prostredia, ktoré výrazne vplýva na jej fungovanie, vývoj a tiež pozíciu na trhu. Preto každá organizácia musí kontrolovať všetky zmeny v tomto prostredí a adekvátne na nich aj reagovať. Sledovať situáciu na trhu je potrebné pre úspešné presadenie, ale aj udržanie sa firmy, či už ide o ponuku služieb alebo tovarov. Je dôležité, aby sme zákazníka nielen oslovili, ale aj splnili jeho požiadavky a očakávania, čím získame jeho dôveru.
Dôležitá však nieje len ponuka, ale aj dobre stanové ciele a stratégia podniku, ktorou sa snaží dosiahnuť požadované výsledky na trhu.
V svojej práci som sa zamerala na presadenie spoločnosti MINOX a.s., Poprad na nových trhoch. Spoločnosť má už na domácom trhu stabilnú pozíciu a dobré meno, a preto má snahu o rozšírenie svojej činnosti aj na zahraničných trhoch.
Cieľom môjho podnikateľského projektu bolo zistiť silné a slabé stránky, možností a hrozby, ktoré jej ponúkajú zahraničné trhy, na ktorých by sa chcela presadiť. Spoločnosť uvažuje o vstupe na nový, pre ňu nepoznaný trh, ktorý preverí schopnosti, ale aj možnosti pôsobenia firmy v danom trhovom prostredí, jeho snahou je uplatniť sa na Českom trhu s ponukou stavebných prác.
Kľúčové slová:
analýza trhu
swot analýza
analýza mikroprodstredia
analýza makroprostredia
joint venture
marketingový rozpočet
analýza konkurencie
internacionalizácia
vstup na zahraničný trh
Obsah:
- Obsah
Úvod
1. Základná charakteristika podniku
1.1 Organizačná štruktúra
2. Analýza mikroprostredia
2.1 Interné mikroprostredie
2.2 Externé mikroprostredie
2.2.1 Analýza konkurencie
3. Analýza makroprostredia
3.1 Demografické prostredie
3.2 Technicko-technologické prostredie
3.3 Ekonomické prostredie
3.4 Kultúrne prostredie
3.5 Politické prostredie
3.6 Prírodné prostredie
4. Zistenie komplexnej analýzy na slovenskom a českom trhu
4.1 SWOT analýza
5. Definovanie cieľov podniku
5.1 Kvalitatívne marketingové ciele
5.2 Kvantitatívne marketingové ciele
6. Internacionalizácia marketingových činností
7. Formy vstupu na zahraničný trh
7.1. Konkrétne možnosti vstupu spoločnosti Minox a.s. na český trh
8. Akčný plán
8.1 Konkrétne opatrenia pre realizáciu projektu
8.2 Marketingový rozpočet
8.3 Kontrola
Záver
Zoznam použitej literatúry a internetových stránok
Zdroje: