Popis:
Cieľom práce je priblížiť problematiku podnikania, objasniť základné podmienky a predpoklady na podnikanie, predstaviť základné pravidlá a požiadavky pre rozvoj podnikania. Väčšina považuje podnikanie za niečo jednoduché, prirodzené, je to považované za niečo čo zvládne každý. Nie je problém začať podnikať, ale pokračovať v podnikaní, rozvíjať svoj podnik vyžaduje teoretické poznatky a skúsenosti ale aj schopnosť adaptovať sa v neustále sa meniacom prostredí.
Podnikanie je slovo, ktoré vyjadruje odveký záujem jednotlivcov alebo skupín ľudí, zapájať sa do tvorivých, transformačných a hodnototvorných procesov, do rozvíjajúcej sa deľby práce a nadväzujúcich kooperačných a obchodných vzťahov. Súvisí s prirodzenou ľudskou túžbou bez rozdielu na vek, vzdelanie či profesiu po aktivite, využívaní svojich schopností, súťažení a úspešnosti.
Z právneho hľadiska pojem podnikanie upravuje Obchodný zákonník v §2 ods.1, kde sa definuje: Podnikaním sa rozumie sústavná činnosť vykonávaná samostatne podnikateľom vo vlastnom mene a na vlastnú zodpovednosť a za účelom dosiahnutia zisku.
Pri podnikaní sú dôležité aj osobnostné charakteristiky podnikateľa, ktoré predstavujú subjektívne predpoklady pre podnikanie. Medzi tieto črty patria iniciatívnosť, novátorstvo, potreba presadiť sa v kolektíve a konkurencii, schopnosť podstupovať riziko, pozitívna predstava o sebe, optimistický pohľad do budúcnosti, schopnosť riešiť problémy.
Kľúčové slová:
podnikanie
podnikateľský zámer
SWOT analýza
obchodný zákonník
finančný manažment
obchodné vzťahy
firma
Obsah:
- Úvod
1. Charakteristika východiskovej situácie - súčasný stav firmy
Poslanie firmy
Ciele firmy
Krátkodobé ciele
Dlhodobé ciele
Podnikové portfolio
Charakteristika jednotlivých prvkov mikroprostredia
Charakteristika jednotlivých prvkov makroprostredia
2. Podnikateľská idea
2.1 Funkčná stratégia
3. Podnikateľský zámer
SWOT analýza
4. Predpokladané účinky a dôsledky realizácie podnikateľského zámeru
Zoznam použitej literatúry
Zdroje:
- Papula J.: Strategický manažment, KARTPRINT, Bratislava 2000
- Papula J., Papulová E.: Podnikanie., Bratislava, Kartprint, 2002,
- Kotler P. - Armstrong G.: Marketing. Grada, Bratislava, 2000
- Obchodný zákonník č. 513/1991 Zb.