Popis:
Ako už bolo uvedené vstup na zahraničný trh si vyžaduje modifikovať marketingový mix - produkt, cenu, miesto a komunikáciu (podporu) - firmy. Dôležitou súčasťou marketingového mixu je nositeľ úžitkovej hodnoty - produkt.
Jedna z principiálnych otázok v medzinárodnom marketingu sa dotýka typov produktu, ktoré môžu byť predané v zahraničí. Medzinárodná firma musí zvážiť, či je daný produkt možné predávať v doterajšej forme alebo je nutné produkt adaptovať podľa medzinárodných - zahraničných požiadaviek. Medzi základné faktory, ktoré ovplyvňujú výber produktovej stratégie, patrí charakter produktu, jeho určenie, druh potreby, ktorú uspokojuje, balenie, dizajn, technické parametre, doplnkové služby viažuce sa produkt, kvalita produktu, možnosti jeho štandardizácie alebo adaptácie, značka, ktorú prezentuje, produktový rad, spôsob distribúcie a iné.
Kustomerizácia (od angl. customer - zákazník) produktu predstavuje prispôsobenie produktu a jeho vlastností potrebám konkrétneho zákazníka. Uplatňuje sa často pri dodávke investičných celkov alebo pri dodávke veľkých softwérových systémov pre firmy. Kým adaptácia produktu predstavuje jeho určité prispôsobenie sa zahraničnému trhu. Adaptácia môže byť:
...
Kľúčové slová:
produkt
marketing
medzinárodný trh
medzinárodný marketing
tvorba produktu
zákazník
dimenzovanie produktu
kvalita
značka
obal
balenie
záruka
servis
životný cyklus produktu
vývoj
Obsah:
- 1 Tvorba produktu pre medzinárodný trh
Dimenzovanie produktu pre medzinárodné použitie
Zmena čŕt produktu na medzinárodnom trhu
Prispôsobenie kvality medzinárodným požiadavkám
Rozhodovanie o značke a obale
Balenie a obal
Životný cyklus produktu
Záruka a servis
2 Vývoj nového produktu
Produktové stratégie
Zdroje inovácií v medzinárodnom marketingu
Predstavenie nového produktu
Zdroje:
- ĎAĎO, J., 1996. Medzinárodný marketing. Banská Bystrica: ESOX Consulting, 1996, 189 s., ISBN 80-967599-0-6.