Popis:
Tento projekt bol vypracovaný z oblasti strategického manažmentu. Ide o vytvorenie vlastnej fiktívnej firmy a spracované všetky potrebné informácie o firme, jej založení, rozvoj, makroanalýza, mikroanalýza, financovanie podniku.
Kľúčové rozhodnutia o budúcnosti organizácie nemožno robiť z jedného dňa alebo mesiaca na druhý bez dôkladnej znalosti všetkých okolností, ktoré môžu organizáciu ovplyvniť. Dobrá stratégia firmy v akomkoľvek odvetví má slúžiť zákazníkom a chrániť firmu voči konkurencii.
Hlavným cieľom našej práce bolo na základe teoretických poznatkov z oblasti strategického manažmentu navrhnúť stratégiu spoločnosti, v našom prípade fiktívnej spoločnosti RPP world, s.r.o., ktorá sa zameriava na vykonávanie služieb v oblasti registračných pokladní a výpočtovej techniky, predaj softvéru do registračných pokladníc a zariadení výpočtovej techniky a distribúcia daných zariadení.
V úvode sme sa venovali cieľom, filozofii, poslaniu, vízii, rozhodujúcim faktorom úspechu a popisu segmentov trhu, ktoré sú pre podnik dôležité.
V ďalšej časti sme sa zaoberali makroanalýzou a mikroanalýzou, ktoré boli východiskom pre navrhnutie stratégie RPP world, s.r.o. Avšak stratégia by nebola úspešná bez implementácie a kontroly danej stratégie.
Stratégia rieši najzávažnejšie, zásadné a rozhodujúce problémy, ktoré sa týkajú prosperity a existencie podniku. Voľba stratégie znamená utváranie strategických variantov, ktoré sú vymedzené cieľmi podniku, jeho vnútornými silami a slabosťami, vonkajšími príležitosťami a hrozbami.
Zdroje: