Popis:
Znenie prípadovej štúdie:
Za koľko hodín po ukončení nakládky je možné najskôr očakávať dodanie zásielky do Paríža pri využití cestnej dopravy, ak preprava začína v Prešove (SR), vedie cez hraničný prechod Makov (vzdialenosť Prešov - Makov je 270 km, čas zdržania na Makove je 4 hodiny), pokračuje cez ČR na hraničný prechod Cínovec (vzdialenosť Makov – Cínovec je 495 km, čas zdržania na Cínovci je 10 hodín) a preprava končí v Paríži (Franc.).
Osádka vyrazí z Prešova v nedeľu o 2200 hod. (SEČ). Celková dĺžka trasy je 1694 km, priemerná rýchlosť jazdy je 60 km/hod. Predpokladáme, že osádka pri čakaní na hraničných priechodoch posúva vozidlo v intervaloch kratších ako15 minút, t.j. s časom čakania na hraničných prechodoch nemožno uvažovať ako s bezpečnostnou prestávkou osádky vozidla.
Pri osádke s 2 vodičmi a striedaním vodičov po maximálnom neprerušovanom vedení vozidla (4,5 hodiny) nie je potrebné uvažovať s bezpečnostnou prestávkou. Tú môže v tomto prípade vodič stráviť na sedadle spolujazdca v priebehu jazdy. Pri striedaní sa vodičov uvažujeme len s 5 minútami na ich výmenu.
Prepravu vykoná:
a) 1 vodič
b) 2 vodiči
Pri vypracovaní harmonogramu prepravy je nutné rešpektovať Dohodu AETR.
Predpokladáme, že vozidlo je vybavené 1 respektíve 2 ležadlami, čo je podmienkou pre trávenie denného odpočinku osádky vo vozidle. Pri vypracovaní harmonogramu prepravy je nutné rešpektovať dohodu AETR.